My Fatfight

Alla inlägg under juni 2012

Av MrsE - 26 juni 2012 16:48

Det får bli en update när jag kommer hem igen..dåligt dåligt..jag vet. Men det finns inte så mkt roligt att skriva om i just denna stund. Men jag återkommer på torsdag med lite info.


Kram på er alla...här haglar det!!!! Underbart...

Av MrsE - 9 juni 2012 09:27

Hej alla...hur står det till? Här är det PMS-humör blandat med sömnbrist..ingen bra kombo vill jag lova. Sen att jag käkade godis igår tar humöret till en helt ny nivå. Är det omöjligt för mig att inte käka sötsaker under röda veckan?Jja..jag tror nästan det. Men jag kämpar vidare. Bro är ju här, och det var fullt upp igår. trött trött, ont i fötterna och allmänt seg. Vill ha tillbaka energin. Lillan vaknade supertidigt idag med..hoppas inte detta är ngt hon skall hålla på med nu, utan ngt tillfälligt.


Japp, jag skall vara strikt med maten idag, och komma iväg på en pw sen. Det har regnat sedan igår kväll och det är blött ute. hade ju kanske tänkt att gå med barnen till en ny lekplats...men hur kul är det om allt är plaskblött?? Vi får se vad dagen kommer med..solen kanske kommer fram. Annars får vi ta det imorgon.


Som sagt...behöver en energiboost..och det  är fort. Vill bara sova, sova och sooooooova.


Hörs!

Av MrsE - 8 juni 2012 06:10

Ja det blev en tidig morgon här igen, 05.15..och då provade jag ändå att hålla upp liten längre igår kväll..nej det hjälpte inte. Ok, uppe med tuppen och sitter här med en kopp kaffe. Bro kom igår och jag som skött mig hela dagen trillade dit på en glass och sen en risifrutti. Faen också..jag var inte humgrig, kanske inte ens sugen, men det bara blev så. Ja tänkte mig inte ens för. Blir glad när allt är ute ur kylen :-)


Idag får det blir tonfiskröra igen, och köttfärssås av ngt slag..har 2,2 kg i kylen nu. Kanske biffar med fetaost också..ja vi får se vad vi blir sugna på.


Vi hörs senare..ha en bra morgon

Av MrsE - 7 juni 2012 09:53

Godmorgon godmorgon..jag startade min dag kl 05.10 imorse..hääääärligt när liten är pigg och gapig då. Dock på gott humör, fram tills jag inte orkade läsa Max potta mer, då blev det liv i luckan. Men man kanske inte är så sugen på bok vid halv 6 snåret. Jaja..


Gick och lämnade barnen, och begav mig hem för att göra frulle. Det blev min goda klassiker, tonfiskröra med kokt ägg.

Jag gör dubbla protioner eftersom 1 port är ca en halv burk tonfisk..lika bra att slänga i allt på en gång, så kan man ha det dage efter, eller som i mitt fall idag, till lunch också. Jag skall bort vid 11, sedan är jag inte hemma fören halv 2..måste ha maaaat då :-)

Till middag blir det kycklingfile med fetaost, lite sås gjort på grädde, stekskyn och fetaost..mummmmmms, och lite kokta gröna bönor till det. Jag får redan minnen av hur gott allting var förra gången jag käkade det. Men endå kom känslan över mig vid frukosten..jag är fet..äter majjo..detta känns inte rätt. Men det är det!! Haha..


Nej nu skall jag snart bege mig, tänkte ta bussen först (lite dålig i mitt knä..) men jag går ner. Blev ju ingen pw idag, för mitt knä, så jag tar lite vardagsmotion iallafall. Imorogn hoppas jag kunna köra på som vanligt på morognen.


Ha det härligt, hörs senare!!

Av MrsE - 6 juni 2012 22:51

..ja här är jag trött..ville bara gå in och kolla lite, och så blir man ju fast. Följer många bloggar och det gäller att hålla sig uppdaterad..det är viktigt.


Kylen och frysen är full med mat, känns bra. Det blir att jag kör på LCHF..som jag känner det nu iallafall. Blir min underbart goda tonfiskröra med kokt ägg till morgonen. Vi börjar där så får jag lägga upp ett matschema för resten av veckan sen. Brorsan kommer ju imorgon, så blir väll till att rådfråga honom lite också..även om det är syrran som har sista ordet :-) Nej men, det skall bli så kul!! Och jag skall ge gärnet med mina pw!!


Godnatt alla goa människor..vilka ni nu än är..så hörs vi senare!! Kram kram

Av MrsE - 6 juni 2012 06:59

Godmorgon alla glada..och morgonpigga!!

Japp igår kunde jag inte komma in på denna sidan på hela dagen..kanske bara var hos mig som det krånglade..jaja. Jag hade inget bra att skriva om iallafall. Hejdå soppförsök 8470721836720 kan jag bara säga. Fan fan fan! Kan man bli imun? Efter X antal starter med pulver...kan kroppen säga "Nej men nu E..nu vet jag vad du försöker göra, och vi vill inte haaaa det! Du får helt enkelt käka bra mat istället, sluta med pulver"

Kanske kroppen sitter så och resonerar...ja jag vet inte, men det gick bra till kl 18.00 ungefär..fick världens attack. Ville givetvis börja igen dagen efter, men hade inte alls den motivationen då..så det bidde ingenting igår heller.


Ok så nu gör jag vad? Jag har några ideér:

1. Jag forstätter som jag gjorde innan, lågkcal kost, protein och mkt grönsaker, powerwalks

2. Jag börjar med LCHF igen, protein + fett, powerwalks

3. Jag åker ner till akuten och ber dom snöra igen käften med ståltråd och lägger in mig på psyk. Ingen powerwalk


Hmmm..med nr 1, åt jag tills jag var mätt, och sedan ca var 3:e timme ngt litet..kändes bra utankolhydrater (utöver de i grönsaker såklart) Jag blev hungrig ibland dock..ohh a just det, jag käkade ju 2 knäckebröd per kväll också..kh där med. Ja det blir mkt när jag lägger ihop det. Gick ner i vikt..


Nr 2: Krånglade till det kanske för mig de första veckorna då jag åt efter färdiga menyer, med lite ovana maträtter som innehöll en massa saker, och det blev lite jobbigt att laga allt. Men det var underbart god mat, de första 4-5 dagarna var lite kämpiga på kvällarna, men då kunde jag gå ut och ta en brieost bit..inte helt fel det :-) Jag var mätt längre, och mådde bra. Och gick ner i vikt..


Nr 3: har jag verkligen kommit dit är?? Hahaha..nej jag hoppas inte det. Även om det käns som en bra ide just nu.


Brorsan kommer upp imorogn, så from fredag och fram till 20:e ungefär kommer jag gå ut och powerwalka VARJE dag. Ingen ursäkt..antingen är barnen på skola/dagis, eller så har jag barnvakt. Jag m å s t e komma igång med motion varje dag..

Men om jag skall köra på lågkcal eller lchf..jag vet ju att kolhydraterna är mitt problem..jag överäter gärna då. Jag tror det lutar åt lchf igen. Men jag kör inget extremt med extra smör på kycklingen eller så..nej fy..för att vara fet tycker jag väldigt lite om fett..ja synligt sådant iallafall :-)


Imorgon skall jag iväg och storhandla..får bli att kolla över listan en gång till..och flera dl grädde kommer inhandlas..till såser och allt. Får inte jag mat...blir det inget bra!! Jag veeet ju detta, jag vet att pulver inte är ngt för mig.


Jag skäms lite...pinsamt att skriva om den ena dieten en dag och sedan inte klara av den, för att sedan börja på en annan. Ooohhh, men det är så mitt liv ser ut. Funkar det inte måste jag testa ngt annat. Hoppas ni förstår..och inte dömmer.


Vi hörs!!


Ja just det..ha en härlig nationaldag!!

Av MrsE - 4 juni 2012 12:35

Ja det är inte min favvo dryck, men jag skall faen häva i mig så mycket jag kan. Man måååååååste ju göra det när man käkar pulver. Och jag har alltid så jädrans svårt med det, men jag skall tvinga i mig. Vägrar bli hungrig!! :-) Bieffekten av detta är ju att man får springa på dass hela tiden..och även under den första veckan då man tappar en massa vatten. jaja..det och att man luktar död bäver i munnen efter ett tag.  Men jag ser nästan fram mot det...herregud va hemskt!! :-) Men då är jag ju i ketos iallafall..och förbränner mitt fett.


Har käkat potatis och löksoppa till lunch. Jag häller upp den i en stor kopp och lådsas att det är Varma Koppen eller ngt..den är faktiskt ganska god.


Later!!!


Ohh, hoppas att underbara bror kommer snart..håller tummarna <3

Av MrsE - 4 juni 2012 08:41

Godmorgon alla glada!! Här åskar det för fullt, men jag ser verkligen fram mot att det klibbiga i luften skall släppa lite. Har ingen megahuvudvärk..vilket jag brukar ha inför ett stundande åskoväder, men jag klagar inte på det!!


Har precis sörplat i mig min frukost..ett glas med banan och hallon shake..jag skall försöka kämpa på så länge jag kan. Sätter inga tidsramar med pulvret. Hade lite påsar hemma, så det får bli att dricka upp dom först..innan jag sätter mig ner för att kolla på vilka jag skall köra på med. Det är lite blandade smaker och märken..men alla skall man äta 5ggr/dag av så det funkar att blanda. Hade ju helst sett att jag bara skulle dricka dom 3 gg/dag, men men..kanske bättre med mer mål..man kanske inte blir lika hungrig eller sugen. Sen vet jag ju att dag 2-5 är skitjobbiga för mig..klarar jag bara den första veckan..oohhh.


Det är ju då vägdag idag..och jag fasade det!! Har inte vägt mig på skitlänge känns det som..och absolut inte under tiden som jag nu käkat helt fel. Jag har kanske inte ätit för mkt mat, en portion, men allt det andra. Nej jag skall inte radda upp alla saker jag tryckt i mig. Men ni andra som hetsäter vet vilka mängder det kan bli..man blir ju mörkrädd för sig själv. Att det inte finns ngn botten?

Ja iallafall så ser det ut som följande idag:


Vikt: 131,5 kg

Förra gången: 131,2 kg

Startvikt: 136,6 kg

Total minus: 5,1 kg


Blev paff när jag såg siffrorna på vågen måste jag erkänna. Jag känner mig själv..efter så lång tid av total saknad av kontroll, käkat vad jag velat osv, så trodde jag nog att jag skulle ha gått upp mer än 300 g. Kanske 3 kg hade varit mer rimmligt. Jag kan verkligen inte ha käkat lika mycket som tidigare gånger..vilket känns bra på något konstigt sätt :-)


Men nu vet jag vart jag står iallafall. Det känns viktigt att veta. Även om man inte alltid VILL veta. Nu kan jag köra på, starta på nytt för 871461087460265 :e gången. ja herregud..hahaha..kan man annat är skratta? Nej, jag tror inte det. Men det är ju måndag. Vilken dag är måndagen är en perfekt dag att köra igen? Ingen!!!! ;-)


Hörs senare!!


 

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards