My Fatfight

Alla inlägg under juli 2012

Av MrsE - 31 juli 2012 23:12

Sista dagen av juli månad..herregud..redan augusti imorgon. Julafton nästa! Tiden har gått fort..på ett långsamt sätt. Eh?? ;-)

Alla har lagt sig och sover eller nästan iallafall. Liten slocknade vid 7 till nya toner från cd spelaren. Var väll helt slut efter dagen kan jag tänka mig. Själv somnade jag ju på soffan som den underbara värdinna jag är. Ok..jag var skittrött..men här sitter jag uppe iallafall. Nej, jag skall gå och lägga mig snart.

Imorgon..ommöblering av sovrum..tror jag. Om det regnar och inte är för varmt. Ingen risk tror jag.

Ha en bra kväll..godnatt!!

Av MrsE - 31 juli 2012 19:02

Bilder på mina nyinköpta kläder. De första två från Zizzi och den tredje från KappAhl...och nej..kläderna gör sig inte rättvisa på bilderna. Den första är det tyg baktill och transparant framtil..
Avslutar med två av de konstigaste ballonger jag sett..haha ja herregud.

Av MrsE - 31 juli 2012 17:12

Vet inte vad som hände med mitt tidigare inlägg..men här var det inte iallafall. Har firat för fullt, fina paket och härligt sällskap. Men jag är helt slut..sömnbrist kanske? Sena kvällar och tidiga mornar har satt sina spår. Jag skulle kunna somna i soffan med familjen runt mig just i denna stund.

Har även fikat..ja..inget mer om det just nu känner jag.

Hade på mig en av dom nya tröjorna idag, tyckte jag såg bra ut. Mamma tig kort vid presentöppningen och jag kollade nu på korten. Herregud jag är fet!! Tänk att man kan se ut som en helt annan människa än vad man känner sig som. Ja jag vet att jag är fet, jag känner att det är jobbigt att göra vissa saker och är tungt, men fy fan..att jag ser ut som jag gör!! Det är ju pinsamt..hur måste folk uppfatta mig? Som en fet, lat människa som slutat bry sig. Och kanske har jag gjort det...ja vad finns det annars för förklaring till mitt förfall? Ja va muntert detta blev.

Jag återkommer senare när folket åkt, med lite bilder.

Kram

Av MrsE - 30 juli 2012 23:50

Det blir att dra sig själv till sängen nu...trööööööött. Jag och bro fick oss ett riktigt gott skratt innan när vi blåste upp ballonger..ja jag måste skaffa bildbevis imorgon. Skall även lägga upp kläderna då. Härligt att man kan skratta så tårarna rinner ibland! ;-)

Nu för 2 år sedan började jag få värkar..ja herregud va tiden går fort. Min lilla älskling blir 2 år....mmwwaaaaa.

Av MrsE - 30 juli 2012 15:23

Tillbaka kommen från stan och shopping med vännen. Äntligen får jag känna av smärtan av att inte köpa kläder man vill ha...när dom finns. Gick tillbaka till Zizzi, var fast besluten att hitta ngt. Tröjjan jag ville ha var ju givetvis slut...ja det brukar bli så när det är 75% off. Men jag hittade 2 st andra toppar, jag tror nästan att jag får ta ett kort och visa upp dom senare. Sedan blev det en skitsnygg topp/linne från kappahl..snajsigt. Sedan 2 par örhängen och lite smått till liten som fyller år i morgon.

The family kommer på kalas..och jag har inte förberett ngt. Fan va dålig jag är. Men nu är jag helt slut...orkar inte tänka på det. Har tvättat 2 tvättar, skall dammsuga och tvätta golvet när liten sover, och våttorka. Ohh ja..liten sov middag idag, första gången på 2 dagar. Härligt.


Blir köttfärsås till middag idag, med grönsaker. En favorit.

Har ingen motivation just nu..vet inte varöfr, men det kommer nog tillbaka. Jag käkar fortfarande bra, men inte så bra på andra sätt. Jag är verkligen inte perfekt. Strävar inte efter att blir det heller..men lite perfekt vore ju bra :-)


Nej nu börjar jag med maten...hörs senare och då med kanske lite bilder.


Kram

Av MrsE - 30 juli 2012 07:49

God morgon..eller bara morgon. Uppe sedan 04.45.....och jag är supertrött nu. Vill bara gå och lägga mig igen och sova hela hela dagen. Men.jag har saker att göra så det blir inget med det. Men 15 min kanske jag kan klämma in nu på soffan! Barnen spelar wii på rummet..än så långe skriks det inte..men det kommer. Jag lövar.

Skall se vad jag skall bjuda på imorgon när familjen kommer. Får väll bli tårta..frågan är om jag orkar fixa en själv eller om jag köper något färdigt. Ja det vet jag inte just nu..är för trött. Haha.

Ja jag skyndar mig och tar en powernap...medans jag kan.

Later!!!

Av MrsE - 29 juli 2012 22:46

Ok..jag är inte helt säker på att appen funkar så bra längre för mig..skrev ett inlägg innan, men nej det gick inte att spara. Men jag överlever.

Vad jag ville få fram då var att det blev en heldag på djurparken. En mkt trevlig dag, med härligt sällskap och mysiga barn. Men djurparken i sig? Njä..den kommer jag inte rekommendera till någon. Jag spenderade mestadels av tiden spana in i inlängnad skog efter ngt fågel. Eller kollade in grodor..eller fåglar som skulle äta. Nej ge mig lite elefanter, giraffer och apor..det kallar jag en riktig djurpark. Underbara Borås Djurpark, är svår att slå. Besök den om ni kan :-)


Men som sagt vi hade det väldigt trevligt, och jag var borta från 10 till 17.30 Var jättetrött och hade värk i ryggen, men mitt magknip var som bortblåst. Det är ju skönt iallafall. Matmässigt var det väll inte en kanon dag..3 korv med bröd och till fika en bit kladdkaka med mintchokladglasyr. Ja men ni hör ju!! Det ropade mitt namn..men jag tror att jag gick bort de kcal ändå..ja så blir det ibland iallafall. Gott var det.


Skall nog till stan med vännen imorgon..ge tröjshoppingen en chans till. Känns som att rean måste väll kunna ge ngt till mig? Kan vara skönt med lite råd och åsikter också. Och så måste jag klippa mig innan fredag med..kan behövas. Det får jag se till att pressa in i mitt enormt fulla schema ;-)


Nu...skall jag läsa lite favvobloggar sedan sova..är helt slut.


Ha det bäst! Vi hörs!!

Av MrsE - 29 juli 2012 08:23

Hej igen!! Blev ju förfrågad att skriva ner några av frågorna jag fick svara på inför castingen..Vore kul ifall ni ville svara på en eller fler, så kan jag skriva om just dig och din resa. Eller om du inte vill att jag gör det är det helt ok. Skriv vilket isåfall.

Lycka till!!!



Vilka är dina mål i livet och vad behöver du göra för att uppnå dem?


Din största svaghet när det gäller matvanor? (Det godaste du vet, saker du inte kan motstå, mat på konstiga tider etc)


Berätta vilka problem din övervikt ställer till med i vardagslivet?


Varför blev du så här stor?(din egen teori)


Varför har du inte förändrat ditt liv tidigare?


Vilka rädslor har din livsstil fört med sig?


Är det något eller någon som blir lidande av din övervikt?


Vad är drömmen med att gå ned i vikt? (måla upp en bild)








Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards