My Fatfight

Alla inlägg under augusti 2012

Av MrsE - 30 augusti 2012 18:44

Hej alla!!


Sitter äntligen ner för att skriva några rader om gårdagens slutcasting för Biggest Loser i Stockholm.

Vilken dag!! Herregud va många intryck och härliga människor jag träffade.

Tänkte ta det från början, hoppas ni hänger med!


Gick hemifrån vid 06.20, ner till stationen för att ta 07.07 tåget till Gbg. Väl där kollade jag in tåget till stockholm, gick sedan för att köpa en bok ( ohhh, den är skitbra! Heter Sankte Psyko..läs den!!) Och lite dricka + en macka.

Väl på tåget (inget särskilt fräsht sådant måste jag säga) mumsade jag macka, och läste. Försökte även vila lite för nu började tröttheten komma. Men jag hade svårt att koppla av. oroade mig mycket för hur jag skulle ta mig dit, skulle jag hitta, skulle jag komma i tid? ( Ja jag var ju bara 3 timmar tidig) Sedan klart att det fanns nerver inför själva dagen. vad skulle de fråga? Vilka skulle jag träffa, skulle dom gilla mig osv?


När jag kom fram till stockholm fick jag lite panik...läs tidigare inlägg.Jag kännde mig helt borta! Det var liksom back in London på det hela...men jag sammlade ihop mig själv och letade reda på ingången till tunnelbanan. När jag väl visste vart jag skulle gå funkade det bra. Fick upp på stationen och sätte mig på ett mysigt cafe med en kaffe. Och jag satt där och förde anteckningar. För när man väl sitter där i stolen med människor man aldrig träffat som ställer tuffa frågor, och man är nervös...är det lätt att bli helt blank i huvudet. Så jag tänkte noga igenom svaren på frågor jag kunde tänkas få. Satt där en stud, men kännde att jag likaväl kunde bege mig så att jag säkert hittade dit.


Och mina vänner...det var så enkelt! Löjligt enkelt..jag skäms inför er stockholmare. Ni måste ha skrattat åt min hysteri. ok tunnelbanan var 3 snabba stopp. Gick ut ur byggnaden, och på vägen rakt framför mig gick bussen, som tog kanske 7-8 minuter. En kort promenad och jag var framme. Haha..ja jag kan skratta åt min nojja nu. Det var inte så svårt som jag trodde, men verkligen tack till tjejen som förklarade det så bra för mig för några dagar sedan!


Ok väl på meter television..när jag kommer upp så ser man genom glasrutorna men massa människor som sitter där, och det står Biggest Loser slutcasting på borden, som är fulla med frukt och nötter osv. Noterade även en stor låda med Gille kakor ?? men jag såg dock ingen äta ur den :-) Satte mig ner, och det föll naturligt att kolla in människorna lite som fanns i rummet. Några stora killar, och ett par tjejer som kilomässigt var lättare än jag, men mycket kortare. Pratade med den underbart trevliga kvinnan som skickade mig vidare hit från intervjun i gbg ( ja jag tackar henne) och kännde mig lugn. Gick på toa, fixade till mig lite, och när jag kom tillbaka var det ngn som sa, kom och sätt dig här hos oss. Så jag hamnade vid det stora bordet och träffade många trevliga människor. Det känns....bra, kanske konstigt ordval, att vara bland andra kraftiga människor. helt plötsligt känner man sig inte så konstig eller uttittad, ingen bryr sig om man svettas eller är högröd, för alla kämpade med värmen och allt det andra. Ja det var skönt.


Det fanns tre olika stationer, och man gick på något slags roterande schema. Först för mig blev "intervju" rummet, men 4 personer ur produktionen. Vid detta laget hade jag hunnit få lite handsvett och hade endast ätit den lilla mackan på tåget och en banan medans jag väntade, och klockan var nu ca 15.30 Jag kännde mig spänd, trött, laddad på samma gång. Ok, dom börjar snacka lite, ställer lite frågor, jag svarar, det blir lite följdfrågor, och helt plötsligt brister det bara för mig och jag börjar störtlipa! Herregud...jag visste inte vad jag skulle göra..kommer inte ens ihåg vad det var dom frågade, men det hade med min vikt, och mina begränsningar som mamma eller ngt att göra. Ok..bara att snacka vidare. jag tror det blev som en urladdning...det har varit så många tankar fram till denna dagen. Allt kom på en gång...jaja, nu har dom fått se min känsliga sida. det är sådan jag är...har lätt till gråt. Men det var inget jag planerade..det bara blev så.


Ut och vänta igen på nästa rum som blev hos psykologen. Vi hade fått ett formulär skickat till oss innan, med lite frågor som vi gick igenom tillsammans. han ställde lite frågor och presenterade sig lite och förklarade sin roll i det hela. En mkt trevlig man. Och ja...jag var frisk nog att kunna vara med..haha. Var orolig där ett tag.


Sista rummet....dadadadaaaaaa, väg och mät rummet, med produktionsledaren i. Mmmm, det var ett hett samtalsämne där i väntrummet. Skulle dom ta kort i bara underkläder, skall man ta av sig framför dom etc...Ja, det skulle man. Bara att strippa av, upp på vågen. den visade 131,1 kg om jag inte minns fel, och sedan längden. Kort på längden och bredden, sedan kunde jag ta på mig igen. Dom satt på varsin sida av en kamera och ställde frågor till mig som spelades in. det var helt ok frågor, svåra men bra. Lite information om inspelningen och sådant, sedan var jag klar!


Castingen är slut, och jag känner att jag gjorde vad jag kunde, men hade kunnat göra så mkt mer. Det är så jävla svårt att sälja sig själv och visa vem man är på kanske 10 min. vad skall man säga, vad vill man ha med, vad är viktigt att få fram? Jg känner att jag inte riktigt med ord förmedlade hur mkt jag vill detta, för det var ingen fråga som ställdes om det. Men det var ju givetvis frågor omkring det, men det känns som att jag kanske skulle ha varit lite mer ...på. Men jag var som jag är...kan inte göra så mkt mer nu. Besked kommer nästa vecka, det är casting idag och imorgon också. ca 65 personer blev utvalda av flera tusen, och det skall bli 14 st i slutet.


Spontant, efter att ha sett personerna igår, fått nöjet att göra sällskap med 2 st hem på tåget, och sett hur det hela fungerade, så känner jag att jag inte kommer komma med. Jag kommer ställa in mig på det, och inte försöka att tänka så mycket på det. jag känner mig lugn nu, det är över, nu skall dom bara välja. jag kan absolut inte göra mer än vad jag gjort. Och att jag känner så är inte för att jag inte gjorde bra ifrån mig, utan för att jag tror att andra gjorde det bättre helt enkelt.


Hemresan är ett helt annat kapitell med nedrivna ledningar, långa förseningar, missade anslutningståg och bussresa på nästan 2, 5 timmar. Jag var hemma vid halv 1, efter en taxiresa från stationen, för att sedan behöva gå 5 våningar med värkade fötter och rygg efter att hissen inte funkade. Haha, vilket slut på en lång men helt underbar dag.


Tack Biggest Loser produktionen för att ni ringde upp mig, lät mig komma till göteborg, lät mig gå vidare till slutcasting. det har varit en häftig resa och jag ber till gud att den bara har börjat, men tar det slut här så måste jag vara nöjd. Nöjd, men oerhört besviken, och jag måste då titta på hur jag skall ta mig vidare. Men det finns en plan för mig med...det måste det.


japp, det var några rader det..haha, eller hur? Nej, men jag tror säkert att det finns några läsare som ville veta hur det gick till osv..tack för alla peppande ord!


Nu skall jag dricka mitt kaffe, och sedan blir den en tiiiiidig kväll. jag är helt slut efter en dag på kursen också. Ont i hela kroppen...oh ett varm bad kanske? Nu tändes den iden :-)


Vi hörs senare, kram alla goa!!!!

Av MrsE - 30 augusti 2012 00:54

Ja det har varit så mkt krångel att jag kom hem mkt senare än jag skulle. Har käkat lite nu, och nu skall jag sova. Full uppdatering kommer imorgon efter min kurs. Det har varit kanon men jag är helt helt slut. Tack för era peppande ord!!!!

Kram och godnatt jord!

Av MrsE - 29 augusti 2012 12:29

Ok gott folk. Såhär känner jag mig just nu på stockholms central: Aaahhhhhhhhh, hjälp!!!!!
Ok detta beror nog på att jag aldrig varit här innan och är väldigt seg och trött efter resan. Men det känns som att jag aldrig kommer att hitta någonstans. Haha...jag har lokaliserat vart tunnelbanan går från så dit skall jag väll hitta. Om jag sedan kliver på rätt tåg...ja det får ni svar på senare. Och kommer jag med bussen??? Ett ännu större frågetecken just nu.

Nej nu skall jag dricka min dyra kaffe och slappa. Vi hörs senare gott folk

Av MrsE - 29 augusti 2012 07:44

Godmorgon godmorgon. Sitter på tåget och har åkt en stund nu. Skall byta tåg i gbg, och ta x2000 till stockholm. Det gick bra att vakna i morse, som det brukar göra när man skall åka iväg. Båda barnen vaknade innan jag gick, men det funkade bra när jag skulle gå. Det var väll stor som skulle sakna mamma sååååååååå idag ;-) Godingar.

Anyway..nu är jag på väg och känner mig taggad på ett halvtrött vis. Hoppas att jag kan köpa en bok på stationen och lite färdkost. Kan behövas, det blir en lång resa. Iiiihhhhhhh, nu kööööööör vi!!!

Kram

Av MrsE - 28 augusti 2012 20:03

God kväll alla härliga människor.

Här är det grått och regnigt, men vad spelar väll det för roll när man kan sitta inne och gosa med en kopp kaffe? Inte så mkt kan jag tycka.


Kvällen före den stora resan...ja en resa på många sätt och vis. En start på en underbar resa? Eller kanske slutet?Ja det är spännande. Jag har ingen aning, och det har ingen annan heller i just denna stund. Konstigt....men sant.


Jag har vart på kursen idag, det var som vanligt. Ganska mycket prat, diskutioner om allt och inget, men tyvär inte så mycket som blir gjort. Lämnade ett förslag, får se ifall det händer ngt. Men alltid roligt att göra ngt. Var sedan och hämtade ut min biljett...pirret i magen infann sig :-)


Har tvättat en massa i em och försöker helt enkelt att förbereda mig mentalt inför morgondagen. Vi pratade om mål och motivation idag på kursen, och det var så spot on! Mycket av det kan jag använda mig av inför just morgondagen. Att man skall se målet framför sig, fokusera på vad man behöver göra för att komma dit, försöka hitta lugnet och självförtroendet, och bara ge gärnet. Jag vill inget hellre än detta just nu, och jag måste ge mig fan på att det kommer bli jag som skall vara med. Jag måste tänka så..jag måste känna det. Har ingen aning hur många som kommer till slutcasting. Hittade ett inlägg från en blogg med en tjej som var med och höll i castingen förra omgången och då hade det varit ca 50 personer. Så man kan kanske räkna med något liknande. Så det är ju inte helt omöjligt. Det är det verkligen inte. Men jag skall bara åka dit och ha så kul som jag bara kan. Vara mig själv, bjuda på mig själv och visa att jag vore en tillgång till programmet helt enkelt. Haha, nej verkligen inte enkelt, men jag har inget att förlora!! Det är nu eller aldrig, och jag bara m å s t e få chansen! Den är min...mmoooahahahaha.


Blir en tidig morgon imorgon, och jag hoppas att jag kan somna ikväll. Många tankar som snurrar skall ni veta. Men nog om det. är det meningen så blir det...


Hoppas ni får en härlig kväll så hörs vi av imorgon hoppas jag.


Hugs & Kisses

Av MrsE - 27 augusti 2012 22:21

Så många saker jag skulle vilja fixa nu. Klippa mig, färga håret, fixa naglarna, köpa både det ena och det andra. Men det får vänta just nu. Det behövs alltid saker till barnen nu när skolan och dagis börjat och hösten är på g. Ja hjälp..nej mamma får gott vänta ;-)

Imorgon blir det att åka till stan och gå till kursen. Skall bli kul...kul att göra ngt och samtala med nya människor. Det gillar jag. Vi är alla så olika, och det ger mig mkt.
Hade velat gå till stan, är inte så långt. Kanske 30-35 min promenad. Men problemet är ju att när man är så stor som jag är, är ju att all vardagsmotion är som ett workout pass. Så hur härligt är det att gå till ett ställe där man sedan skall sitta med folk...helt svettig!! Nej det funkar inte. Då vill jag hem och duscha och byta om. Jobbigt!!! Men det skall bli bättre...ja det skall det verkligen!

Men då säger jag godnatt mina vänner, imorgon är en ny dag!
Night night

Av MrsE - 27 augusti 2012 15:21

Då var biljetten till the capital bokad och betald. Ohh, va jag ser fram emot detta!! Skall bli superkul. Och även om det blir en lång dag så blir det en liten semester också. Ja, man får se det bästa i allt. Tog ett tidigare tåg än jag planerat, men det var för att slippa byta så många gånger. Nu kan jag åka hela vägen från gbg utan avbrott och njuta av en bra bok eller så. Väl i stockholm får jag väll strosa runt lite (men väldigt nära stationen, haha) och ta det lungt. Ja det löser sig.


Kram på er!



Av MrsE - 27 augusti 2012 08:52

Ok gott folk.

Idag har jag en fet-dag! Japp..känner mig superfet och är sur. Lingonvecka? Ja så det skriker om det. Nog om det. Jag har iiiingen som helst lust att prova underkläder idag. Har dom tvåmannatält i rött?? Nej jag tror inte det. Möjligtvis armegrönt. Ohhhh, vill vara snygg och smal nu!!! Jag vill inte vänta, jag vill ta mig ur denna koman nu, och sätta igång och förbränna mitt fett!!


Jag får panik ibland...när jag vet hur mkt som måste göras. Hur många kilon som måste bort, och hur sjukt mkt jag måste arbeta för att få bort dom. Det är skrämmande..ja det gör mig livrädd. Kommer jag någonsin klara av det? Kommer jag bli normalviktig och hålla mig där? Kommer jag kunna äta normalt utan att frossa? Vart tar jag vägen om allt skiter sig med BL och jag inte får den hjälp jag så desperat behöver? Vad gör jag då??? Ja det är så jävla tröttsamt att vara mig just nu..min hjärna går på högvarv. Och mitt i allt detta skall man vara så jävla peppad. man skall ha sådan motivation och vara glad och positiv. Sälja sig själv, visa vem man är, hur jävla underbar man är. Kan man fejka det? För om jag känner mig som ett visset katrinplommon inombords, hur kan jag då få andra att tro att jag är fab??!! Ja det går liksom inte riktigt ihop. Jag vet att jag är en bra människa, snäll och omtänksam, har mina roliga stunder och är en bra kompis. Men va faaaan...när det kommer till mitt självförtroende är det kass. På mattkants nivå. Kommer jag få tillbaka det? Eller har det gått för långt?

Jag vet ärligt talat inte. Jag hoppas att jag finns där inne..under alla lager av fett. För annars vore det ju bara för sorgligt.


Japp, har lämnat barnen iallafall, hinkar i mig kaffe (huvudvärk), skall åka och handla sen. Nej då...vill inte alls rusa fram till godisdisken (mensvärk), jag vill ta frukt istället. Mmmmm äpple. Supersmaskigt. Nästan som godis (??!!) Nej jag behöver verkligen inget godis..herregud..


Vill bara skicka en extra tanke till mina XL-tjejer på bloggar runt om i landet. Någon har blivit sårad, någon har blivit baktalad..ja fy fan för falska vänner. Och att snacka om någons vikt och vad han eller hon inte förtjänar pga den...det gör mig skitförbannad!! Ja, vi är feta, men inte dumma i huvudet. Vi har känslor, och när ni skär i oss kommer det blod. Vi är mänskliga och tar åt oss. Så snälla...behandla varandra väl!! <3


Lite hiss och diss denna morgon..ja eller mest diss känner jag ;-)

Oerhört laddad inför onsdag iallafall. Skall bli så jävla kul.


Kram på er alla.

Vill hälsa på alla nya besökare som hittat hit..hoppas ni fortsätter komma hit och läsa. Fråga bara om det är ngt ni undrar. Och till er gamla trogna darlings ( ja jag tror jag har några sådana) massa kramar till er för att ni läser och kommenterar.


Hugs and kisses!


Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards