My Fatfight

Alla inlägg under maj 2012

Av MrsE - 25 maj 2012 10:55

Hejsan..

Jaha..hade en skitkväll igår. Jag var så sjukt sugen hela em..var säkert sushin med allt det där vita riset som satte igång det. Käkade middag, stekt torsk med grönsaker och keso, men efter det var jag så sugen på allt. Tänkte..ja men visst kan jag gå ner och köpa lite godis till mellon ikväll, det kan väll vara mysigt. Mmmm, jättemysigt. Till saken hör att jag var igentligen tvungen att gå ner för att köpa frukt till stors skola idag, men jag ville verkligen inte. För jag var livrädd att jag skulle köpa ngt umt. Så jag ringde mannen och sa att han fick köpa med sig frukt. Ok, problemet med affären var borta. Men det hela slutade med att jag käkade 2 st dubbelvikare ( gott VITT bröd!!) med ost på, och  en liten skål med överblivna naturchips, och sedan för att runda av kvällen 6 st drömmar..kakorna. Mådde jag bra sen?? Nej verkligen inte. Fick alla känslor av misslyckande över mig igen, och det är jobbigt. Det vet ni alla som kämpar.


Men jag kör som vanligt idag..gröt nu på morgonen, och sedan ngt lätt, som en sallad till lunch. Jag måste hålla mig borta från sockret. Jag var så nära att stoppa resterna a litens macka i munnen innan..men jag sprang och slängde den istället. Haha, vilket liiiv!! Jaja, jag måste göra det. Detta hände alltid efter jag käkat för mkt kh på kvällen..ohhh så jävla jobbigt.  Jag var inne och köpte lite sallad, och bröd imorse..och sneglade länge mot de nybakade godsakerna som luktade gott i hela butiken. Men det blev en tidning istället. Jag vill ju verkligen inte gå upp ett enda av de gram jag gått ner. Och det är bara att inse..några mackor och kakor på denna kropp sätter sina spår. Så javla jobbigt, men det är väll så jag får leva nu...


Imorgon bär det av till götet och kalas. Jag skall äta apelsin & chillimarinerat kycklingspett med grönsaker och några goda dippar. Ohh, detta skall bli ljuvligt. Kommer med klyftpotatis, men det tackade jag nej till ( vi har förbeställt för vi blir många) Sedan hem till mormor för fika, och jag skall äta ngn frukt då hade jag tänkt. Ja det får bli bra!! Hela släkten skall sammlas, och det är inte så ofta det händer, skall bli kul. Stor vill verkligen inte följa med...så h*n får väll vara hemma med pappa som måste jobba. Blir en mysdag för mig och liten.


Nej, nu skall jag börja med lunchen, och sedan bär det av för att hämta stor från skolan.


Ha en härlig dag!! Och kämpa på mot suget..det skall jag göra!




Av MrsE - 24 maj 2012 12:39

En snabbis innan jag springer iväg för att hämta barnen. Fm har varit fullpackad, med läkarbesök, fika med kompis, shopping och nu lunch. En uuuuunderbar lunch...jag är lycklig nu, haha.


 


Hörs senare!!!!

Av MrsE - 23 maj 2012 20:24

Då var kvällen här..barnen sover och jag lyssnar på lite go musik på datan. Underbara Rasmus Seebach ligger högst på min topp just nu. Vilken röst..och fina låtar. Även om de är på danska :-)


Snacka om att jag var mätt efter lunchen..kunde inte äta ngt när ungarna åt middag vid halv 5 tiden, och då åt jag ändå vid 11.30 Så först vid sex fick jag i mig min laxbit med sallad och keso. Och det var smaskigt!


 


Då blir det frukostfika med kompisen imorgon, kul kul!! Sedan möte och sedan får jag dra mig iväg till affärerna. Och då förhoppningsvis sushi till lunch!! Toppendag låter det som..kram på er!!

Av MrsE - 23 maj 2012 12:18

Nej det bidde ingen trip till affärerna idag..soffan var alldeles för härlig. Åt nyss en underbart god lunch..kcal mängd? Jag vet inte..men det var gött :-) Isbergs, gurka, några fjuttiga tomater, lite kalkon, 1 msk turkisk, 1 ägg  och stekt halloumi. Ohhh, yummie.


 


Har ingen aning om middag idag..det finns ju massa olika saker i frysen..men just nu har jag ingen lust att tänka på det. Får ta det sen när ungarna kommer hem.


Satt och tänkte lite efter lunchen. Blev jättemätt, orkade inte all sallad, men jag hade kunnat äta mer. Jag kan sakna den där känslan man får efter att man käkat en massa..helt sjukt, men så kände jag.  Det blir en annan sorts mättnadskänsla, inte som den jag känner nu efter jag ätit. Och det har väll med missbruket att göra, man vill men ändå vill man inte känna sig proppmätt och nästan spyfärdig efter man tryckt i sig massa sötsaker eller mackor i stora lass. Hur sjukt är inte det????

Ja jag skall inte käka ngt fören middagen i matväg, kanske några klyftor apelsin, men det känns konstigt att ens tänka på att man vill frossa och trycka i sig. När jag v e t  att jag mår kass av det igentligen. Kommer jag någonsin bli fri från detta tänket? Eller kommer man vara som en nykter alkoholist hela livet? Behöva tänka på allt jag stoppar i munnen, aldrig kunna överäta en dag med risk för att hela veckan blir skit...det känns oerhört jobbigt. Undra varför just jag blev såhär? Jag var inte tjock som barn..nej min övervikt kom först när jag var runt 15 och började käka p-piller kommer jag ihåg. Men då gick jag upp av andra skäl än jag gått upp nu. Nu är det genom att jag käkar mina känslor, och jag har ett grovt sockerberoende. Jag hoppas kunna leva normalt..men jag tvivlar på det.


Muntert..jag vet :-)



Av MrsE - 23 maj 2012 09:21

Goodmorning...här sitter jag som ett utsketet plommon. Känns det som iallafall. Jag har gått min morgonpowerwalk och solen var så varm..jag svettades väääligt mkt. Några kilon verkar det som. För när jag vägde mig när jag vaknade stod den på 130,3 (jippie!!) och när jag vägde mig igen efter walk och dusch..ca 127,5 kg. Haha..vilken bra walk! Det får vi göra om. Nej men vågen måste vara koko..jag går efter den första vägningen..vilket är ytterligare 400 g ner sedan igår. Snart är jag tillbaka där jag slutade, och sedan är det bara att fortsätta.


Idag händer det inte så mycket..tror jag. Skall ev. åka och kolla på skor till stor och solhatt til liten, men jag vet ärligt inte om jag orkar..eller hinner. Skall ändå ut imorgon på morgonen så jag kanske slår 2 flugor i en smäll då istället. Ja..det får bli en latisfm fram till 1 idag. Läsa runt på lite favvobloggar och annat.


Titta gärna in på Tjockiskattis eller inspiremore som är 2 XL-systrar som också kämpar med vikt, vardag och allt där imellan. Läsvärt!! <3


Nej, nu blir det en kopp kaffe, sedan lite såpa...våra bästa år. U love to hate it!!!


Ha en underbar dag, höres!!

Av MrsE - 22 maj 2012 17:30

En mkt trevlig dag, med sång och lek och fika på fm, sedan en liten promenad med en annan mamma (båda våra ungar somnade i kärrorna) innan jag hämtade stor på skolan. Solen sken, vinden blåste, ja det var sketagött ..:-)


Till lunch blev det en väldigt lätt och improviserad sallad med lite rökt kalkon, isbergs, gurka, tomater, 2 ägg och en klick turkisk..mums.


 


Till middag blev det sedan wook med kyckling och till det stekt halloumi. Det började bra med 2 skivor till mig..men sedan ville ungarna inte ha sina, så det blev 4 till slut. Oh, det var så gott, men nu vet jag att nästa gång steker jag bara det som JAG skall äta..jag har svårt att låta ngt gott slängas. Det gör ont i mitt mathjärta. Proppmätt är jag nu..och jag orkade inte äta upp grönsakerna efter all den osten..jaja.


 


Till kvällen blir det väll som vanligt 2 knäckisar med ost och en kopp te...det är gott vid 8 snåret. Och det blir väll till att titta på lilla sessans dop också..missade ju det idag.

Hoppas på en bra mat och motionsdag imorgon, då blir det en powerwalk på morgonen.


Ha en härlig kväll!!!



Av MrsE - 22 maj 2012 08:29

Godmorgon alla...ja här skiner solen och jag tackar gudarna för att det blåser lite. Ohh, härligt. Idag blir det sångstund med liten, lite fika och mammatjöt för oss stora mogna ;-)


Kändes bättre i huvudet idag när jag vaknade, men eftermorgonpromenaden till skolan nu så gör det ont i gen. Jag gör en utvärdering efter kaffe och gröt. Måste vara ngt fel...suck.


130,7 kg vägde jag i morse..ja skit i regler om att inte väga sig varje dag,. haha. Det går neråt, jag är snart på banan igen, det känns bra! Snart kommer jag vara nere på mitt första mål..jag längtar dit! Jag förtjänar att nå dit snart.fan visst det skiter sig ibland, men jag känner att jag har kämpat med maten och mina powerwalks. Det är 1000% mer än vad jag brukar göra eller röra på mig. Och igår kändes det toppen..gick hela backen upp. Stannade inte vid mina vanliga stopp för att hämta andan utan gick bara förbi, backe efter backe. Fan va skönt!! Tänk om 10 kg till, jag kommer ju jogga fram, haha.


Nej, nu lite fiberhavregrynsgröt, med banan, mjölk och massa kanel. Till lunch..blir det lite svårt igen då jag är borta fram till 13.30 troligtvis, men jag kokar nog några ägg. Till middag kycklingwook.


Ha det härligt i solen idag!!


 


Av MrsE - 21 maj 2012 17:11

Maten idag har blivit lite annorlunda än vanligt. Tod sista mjölken till pannkakorna igår, så det blev ingen gröt imorse. Istället kokade jag ägg..3 st åt jag.

Till lunch..ja 1 äpple innan mötet vid 12, en banan och 1 ägg när jag kom hem vid 13.30 Ingen bra lunch.

Middagen blev hemmagjorda nötköttbullar, kokta grönsaker, isbergs och en klick keso, 4 sorters lök (god!!)


Nu är jag mätt och belåten, och det var faktiskt offattbart hur länge jag höll mig mätt på frukostäggen. Visst jag käkade ett äpple, men åt mest bananen och ägget sedan för att ha ngt i magen och för att inte överäta vid middagen.


Huvudvärken sitter i..vilade lite en stund innan när liten sov, och det hjälpte för stunden iallafall. Kom inte iväg till apoteket idag, nu blir det nog inte fören onsdag..men jag överlever. Mest huvudet jag har besvär med, och det kanske jag kan bota lite själv.


Solen fortsätter skina och det är väldigt varmt ute.

Tjockis+varmt väder= Dålig kombo!!!

Iallafall när det kommer till mig. Jag förstår ju att det är för att jag är fet som jag ogillar sommaren så. För kan man ha tunna, lätta kläder som inte täcker all hud, så blir det ju inte lika varmt. Men när jag klär mig i långbyxor ( ev kapri) och långärmat eller 3/4 dels ärm så ja..det blir lite varmt. Jag skall försöka komma över det lite denna sommaren. kanske inte är folk som glor på mina feta armar..kanske ser dom mig inte ens. Det sitter i mitt huvud...I know. Jag ser andra XL systrar som har på sig både det ena och andra. Vissa saker kan jag känna..nej detta passar inte oss tjockisar, och andra kan jag tänka..hurra för dig som vågar ha på dig detta. Att kunna bära det man vill, och inte tvingas köpa pga sin storlek. En fin lång böljande sommarklänning skall det bli till mig denna sommaren..japp!!!


Lite bilder från middagen, vattenpause efter svettigt morgonpass, lite myspys från helgen hos mamma.


        I löööve min nya vattenflaska med kylklamp i!


Ha en underbar dag nu, och kom ihåg:


Vi duger som vi är..men inget fel i att förbättre det som redan är bra!! :-)

    

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards