My Fatfight

Direktlänk till inlägg 24 april 2012

24 April- 12 Lite dans

Av MrsE - 24 april 2012 08:43

Godmorgon, ja eller inte så god. Så jädrans jobbigt att vakna med huvudvärk. Sekunden man slår upp ögonen så känner man att dagen kommer bli piss. Ja det är hemskt..ligger i topp 5 på onda saker, tycker jag. Givetvis efter barnafödande, tandvärk...;-)


Får bli en massa vatten idag, jag är så dålig på denna mycket enkla sak. Att dricka vatten..hur svårt är det liksom? Man får nästan tvinga iväg mig till kranen, men när jag väl dricker funkar det men det är grejjen att dricka under hela dagen som är svår. Måste bli bättre. Det är ju bra för så många saker, inte minst viktminskningen.


Idag är lillan hemma, och det är sång och lek på schemat. Har gått där i snart 1½ år, och det är kul. Men efter sången blir det ju mackficka med kaffe och tjöt..Kaffe och tjötet kan jag ta, men jag vill inte bli frestad att ta mig några mackor. Inte för att jag har satt ett förbud mot mackor, bara för att jag inte vill. Jag vet vad det leder till. Att jag vill äta mer kh..och det är ju min stora last. Så jag tänkte stoppa ner några knäckebröd i väskan och ett äpple. Får bli bra för lilla mig.


Är det bara jag som tycker att det finns väldigt många vikt, mat och bantningsprogramm på tv nu? Några dagar i veckan känns det som. Jag är ju ett stort fan av BL USA, inte så lockad av den svenska versionen..tyvärr. Sedan finns det gamla godingar som Du är vad du äter, med alltid lika underbara Skipper. Och nu även Extreme weight makover..eller ngt.

Man följer personerna under ett år. Kollade iallafall på den australienska versionen igår på 7:an..om en överviktig 22:årig tjej. Hon var så lik mig..till sättet och tänket. Undanflykter, ursäkter till varför man inte kan göra det nu eller sen. Oh, va frustrerande det var att se henne sabotera för sig själv, när jag insåg att jag är precis likadan.


Varför kommer jag alltid till minus 7-8 kg och sedan går jag upp allt igen?? Vad är jag rädd för? Att bli smal? Att bli lyckligare? Jag vet inte riktigt hur det ligger till, men ngt sådant är det ju. Frustrenade är bara förnamnet. Tränaren sa att man väljer sitt eget öde, man väljer själv om man skall bli framgångsrik och lyckas. Det kräver att man lägger ner mycket arbete, men det blir en bra belöning.


Jag tog till mig detta. Det är ju för fan jag som kontrollerar mitt eget öde när det kommer till min vikt och välmående. Hur kan jag i ens sekunden vara så olycklig över att inget passar, och att jag svettas vart jag än går, att jag känner mig oattraktiv, att jag inte orkar något, för att sedan trycka i mig fel sorters mat och kakor??? Jag fattar inte hur det går ihop?!! Hjärnan har ju fått kortslutning, och måste fixad. Nu är jag ju ingen hjärnkirurg, och det gör det hela svårare, men jag skall försöka på egen hand.


Nu en kopp kaffe, sedan bär det av. Skall skaka lite extra på rumpan idag...bränna kcal på allt jag kan ;-)


Kram


 
 
Kattis

Kattis

24 april 2012 16:00

Jag går inte runt och är hungrig när jag äter modifast, åtminstone inte hela tiden. Ganska sällan faktiskt. Det är andra faktorer som gör att jag äter. Och ketos kan man vara i även om man inte håller sig till lcd. Och modifast är, trots att jag ramlar av hästen nu och då, det som funkat bäst hittills och som funkar överlägset bäst med mitt liv i övrigt. Även om det inte faller helt positivt ut. Men tack för kommentaren och inputen! :)

http://tjockiskattis.blogspot.com

MrsE

24 april 2012 16:51

ok, då har jag helt misstolkat dig. Jag ber om ursäkt, det var inte meningen att kritisera dina val. Jag vet att man kan vara i ketos utan att käka LCD, om man ligger lågt i kh intaget. Jag ville bara se ifall det kanske skulle funka om du käkade mat, eftersom jag själv har hållt på med pulver och shaker och gud vet allt utan varaktiga resultat. Men du känner givetvis dig själv och din kropp bäst. Lycka till!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MrsE - 26 november 2012 22:20

Hej!   Jag har fått in vikterna på de som redovisade förra veckan, och de jag inte fått in var samma som inte skrev förra gången, så jag antar att de inte är med. Jag kör en lista här ikväll iallafall.   Vinnaren av BOL del 2 vecka 2 ääääääär...

Av MrsE - 26 november 2012 19:54

Återkommer imorgon med veckans BOL vinnare. Har inte fått allas vikter ännu. Hörs....

Av MrsE - 21 november 2012 23:15

Skall sova. Rethosta och halsont...igen!! Trött. Låååång körövning imorgon. Låååååååååångt storrep på lördag. Julmarknad med sång på söndag. Kommer min hals att strejka? Måste köpa honung imorgon! Skall ha min första "musik"lektion imorgon. D...

Av MrsE - 20 november 2012 20:08

Hejsan hej. Har väntat in några vikter som inte kom in igår, men jag kör en sammanfattning av första veckan av BOL del 2, luciafighten nu. En person har valt att hoppa av, av personliga orsaker, och 4 st har inte lämnat in sina vikter. 2 st har gåt...

Av MrsE - 19 november 2012 23:10

Ok..jag är inte alls glad övet veckans invägning..har gått upp 0.7 kg. Känns kass, och motivationen är nere vid fotknölarna. Vet inte varför det blir så. Bro har lovat att inte ta hem mer bakverk, då jag är så enormt beroende av socker. Jag skyller a...

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards