My Fatfight

Alla inlägg den 29 april 2012

Av MrsE - 29 april 2012 18:33

Oh det var helt underbart innan när vi var ute med barnen! Solen sken, barnen hade kul, jag fick sitta en stund med kompisen, en god kopp kaffe. Och nej, jag tog inte en enda av dubbelchoklad kakorna..nej nej. Jag menar inte att vara präktig, men det lockade mig inte just då. Gott med bara kaffe.


Till middag blev det kalkonomelett, med massa lök i, mums var det. Så nu ser jag bara fram mot min kopp te senare. Jordgubb, svartavinbär och rabarber/vanilj är nog favvisar nu. Och om jag skall vara helt ärlig så skippar jag ju inte sockret helt, för jag har faktiskt 1 tsk i mitt te. Jag tänkte bara inte på det. Men det triggar inte igång ngt annat, så det får väll gå. Jag MÅSTE ha socker i te.


Så imorgon börjar vardagen igen, härligt. Jag får äntligen gå på morgon powerwalk. Att JAG ser fram emot att gå ut och svettas. Gott folk, detta är en världsnyhet, borde vara med på kvällens aktuellt. Jag är inte en sådan där fd elitidrottare som inte slutade äta samma mångder när jag la av med min sport. Nej jag är superlat ( VAR) och att jag bara kommer igång, överhuvudtaget, är en sensation.

Och invägning. Skall bli så spännande att se vad en vecka utan något fusk gör, och med 3 träningsdagar. Jag längtar!!


Nu skall barn nattas, tvätt vikas, te drickas, knäckis smaskas, BB kollas in. Ha det gött!!

Av MrsE - 29 april 2012 13:00

3 maskiner senare känner jag mig tillfreds med att jag gjort något duktigt idag. Medans tvätten hänger och torkar skall jag och barnen bege oss ut för att leka, solen har tittat fram och jag hoppas det inte är för kallt ute.


Till lunch blev det en gammal goding som kanske är för underskattad i köket. Kornris. Med betoning på korn vill jag dock säga. Denna ganska smaklösa, inte så attraktiva substitut för ris, pasta whatever kan enkelt göras godare om man smaksätter vattnet med buljong (jag använde grönsaks idag, men ta vad du har) istället för salt i vattnet. Det blir...godare iallafall, haha. Nej men det var gott. Till det kycklingfile, tärnade och stekta, med massa go curry. Och en grönsallad. Jag är mätt och belåten.


Känner mig löjligt laddad på något sätt. Jag försöker att inte tänka på hur lång väg jag har att gå, utan satsar på att nå 100 kg först. Jag tror att jag kommer klara av det. Tidsram? Nja, jag tänker inte stressa migsjälv med det just nu. Hur många gånger har jag inte satt upp orealistiska mål, för att sedan äta upp min sorg. Nope, not this time. Jag kommer bli glad när det än händer, men det betyder inte att jag kommer kämpa för det varje dag!!


Kram

Av MrsE - 29 april 2012 07:39

Goder morgon alla glada. Hoppas att det har varit en fin helg hitills. Här var vädret bra igår på fm, solen sken och det såg jättevarmt ut, men när vi tog oss ut efter lunch och annat, så hade solen gått i moln och det var inte sååå varmt. Men vi lekte ute och det blev varsin glass till barnen. Göttegrisar ;-)


Idag blir det lek med kompisar (som var borta igår) så jag hoppas det inte är för kallt ute. Jag skall strax sätta mig ner för att käka frukost. Det blir ju gröt idag. Åt ju en fullkornsmacka igår, och jag känner väll att gröt mättar mer, så jag kör på det. Blir kyckling till lunch eller middag, och kanske en omelett det andra målet, med lök, kalkon, goa kryddor och en grönsallad. Igår åt vi stekt torsk och lax, jag med gröna bönor till och barnen hade lite potatis också. Ja det var mumsigt. Man känner sig lagom mätt när man käkat fisk tycker jag. Känns bra i magen.


Har ju fuskvägt mig idag...givetvis, men jag avslöjar vikten först imorgon. Det går bra för mig..om jag får säga så själv :-) Och så blir det powerwalk imorgon, äntligen!!! Veckans träning ser ut som sådan:


Mån: Powerwalk 36 min

Ons: Powerwalk 35 min

Tors: Powerwalk 34 min


Visst hade jag velat fylla ut de andra dagarna med, men det är tidiga dagar. Jag hinner med det. Skall inte göra om tidigare misstag och gå ut allt för hårt i böjan, då lessnar jag. Men jag skall tänka på hur jag skall bygga ut min sträcka lite mer. Saken är ju att jag är skittrött efter denna jag gör nu, för att det är så mkt uppåt, men målet är ju att köra 1 h senare. Så jag måste lägga till 5-10 minuter snart. Får kolla vägar som passar. Har ev en annan runda som jag tror tar runt 40-45 min. Får testa den.


Japp, då blir det frukost nu, ha en härlig söndag!!

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards