My Fatfight

Alla inlägg under augusti 2012

Av MrsE - 26 augusti 2012 19:40

Hur står det till där ute? Själv ligger jag i soffan och slappar med ett stort täcke omkring mig. Är slö..skall ta ett bad sen kanske..eller så blir det bara en dusch. Risken finns ju att jag somnar i badet.

Imorgon var det måndag igen. Dagis och skola, sedan blir det storhandling med bro. Oh gud..jag behöver en ny bh och trosor. Ja för jag nämde väll att på onsdag skall det vägas och mätas..i underkläder!! Herregud, inte ens min man ser mig i underkläder! Ja det blir en utmaning. Såg ett snyggt set på Lindex, måste ju vara större storlekar då man inte har a-kupa så att säga. Skall kolla på detta igen.

Nu skall stor nattas, sedan blir det dusch ( ja jag bestämde mig för det) sedan skall jag grina till nya säsongen av Spårlöst..snyft snörvel.

Ha det bra alla goa!!

Av MrsE - 26 augusti 2012 08:18

Nej men jättekul....verkligen.
Vikt; 132.4 kg

Men vad tror jag?? Äter allt igen, klart jag går upp. Ja det suger iallafall. Snälla snälla ge mig denna chansen..innan jag äter ihjäl mig eller ngt.

Over and out

Av MrsE - 26 augusti 2012 07:28

Barnen blir helt galna av glädje för att Nicke Nyfiken visas på tv. Men det är bra, det ger mig några minuter att vakna rill. Dom har legat här i sängen ett tag nu så det blev ingen sovmorgon idag..men så mkt som jag vilade igår så får jag ta det. Jag tittar ut genom fönstret och ser att det ser mörkt ut. Det känns i luften att det är regn på G eller att det har regnat.

Är så hungrig och önskar att jag kunde komma tillbaka till muna grötfrukostar. Jag gillar ju dom men detvär omöjligt. Bröder ropar mitt namn. Jag har fallit tillbaka i mitt brödmissbruk och det är som när två goda vänner ses igen efter en lång separation...ljuvligt. Inte bra inte bra. Jag vet inte hur jag skall ta tag i allt. Jag vet inte vart jag skall ta vägen om BL säger nej. Och lets face it...den chansen är ganska stor. Jag lever inte i ett lalaland där jag tror att jag är en självklar deltagare, nej tvärtom. Jag är så van att trycka ner mig själv så jag tror ju givetvis mer på att dom kommer välja bort mig.Nej jag får komma på det under resans gång. Skall upp nu, göra frukost. Väga mig kanske...har jag inte gjort denna veckan. Ja det blir inga bra siffror att skryta med endå såbdet kan kvitta har jag tänkt. Men lika bra att göra det.

Vi hörs senare!!

Av MrsE - 25 augusti 2012 22:28

Efter att ha spenderat nästan hela dagen i sängen eller soffan känner jag mig segare än någonsin. Hade en dålig natt och ganska dålig dag när det kommer till magen. Denna jävla magen...jag blir så trött. Men nu känns den lite bättre iallafall. Hoppas på en härlig dag som kan spenderas ute imorgon.

Det lutar nog åt att jag skall våga mig på lokaltrafiken i stockholm iallafall...man lever ju bara en gång ;-) Tackar så mkt för den fina hjälpen jag fått.

Nej nu skall jag hoppa i säng snart..världens tråkigaste inlägg jag veeeeet. Men jag skall bättra mig och skriva om ngt väldigt intressant imorgon. Ja roligare än en dålig mage iallafall..finns nog endel att välja på.

Så godnatt alla fina som läser..vi höres imorgon.
Night night

Av MrsE - 23 augusti 2012 20:23

Hej alla!
Skulle ha skrivit igår, men jag däckade med sonen där vid 8 tiden. Herregud jag var trött efter alla intryck, nya människor och information. Det var ett tag sedan jag satt i bänken och lyssnade på ngn som pratade. Heelt slut. Idag gick det bättre fast det var en längre dag. Ja detta blir nog bra, härlig att träffa nytt folk som jag annars inte skulle ha träffat. Från alla håll och kanter.

Vaknade dock i natt vid halv 3 av att tankarna snurrade runt. Gick upp och kollade lite bloggar..ja det var en massa att läsa ikapp sig med.
Jo jag låg och oroade mig inför min stundande resa. Det blir på onsdag nästa vecka. Men det är inte själva intervjun och allt som oroar mig, utan resan från centralen till frihamnen. Haha..jag har bott i London i många år med allt vad det innebär med transportering, men stockholm är helt okänt för mig. Jag kollade upp det på nätet och jag skall hålla på att byta och ha mig. Mellan spårvagn och buss eller tunnelbana. Men vart kliver jag på?? Och hur var när varför?? Ja detta gör mig skitnervös. Någon människa som känner till detta bättre än jag som kan beskriva fint hur jag tar mig från tågstationen till frihamnen??!!. Tackar på förhand ;-)

Annars skall jag bara ge gärnet och hoppas på det bästa. Vore oerhört surt att åka ur nu, på sista stoppet. Då hade jag nästan inte velat gå vidare ens till första uttagningen. Nej nu är det allt eller inget, jag måste satsa för att vinna. Det är min tur att lyckad nu!!

Tack alla för era fina ord..det värmer till tusen skall ni veta. Att det finns så många fina själar bakom datorskärmarna ;-) Kram kram

Ha en bra kväll!!

Av MrsE - 21 augusti 2012 19:25

Hej hej..hur står det till? Här är det ganska bra för tillfället faktiskt. Ni kan aldrig gissa vad som har hänt mig?? Någon?? Nej men då kan jag berätta. Jag blev idag uppringd av en ur produktionen för Biggest Loser..och jag skall på slutcasting till stockholm nästa veckaaaaaaaaaa!! Herregud..jag blev så jävla skakis när mobilen ringde. Såg att det var ett 08 nummer, men fattade nog inte riktigt från början. Men det var en tjej från BL som sa att hon hört så mkt bra om mig och att jag var välkommen på slutcasting. Jag blev helt tyst..och sa tack!! Haha..och hon sa..nej tack?? Nej herregud jag tackar ja..tack så mycket!! Sedan berätta hon lite om vad som krävdes av mig och vad dom väntar sig av deltagarna. Ifall jag var helt på det klara att jag verkligen vill vara med osv.

Jag är helt chockad!! Händer detta verkligen mig? Jag trodde aldrig detta när jag sökte första gången och sedan har det bara rullat på. Det känns overkligt. Den svåraste delen är ju kvar, men jag skall göra mitt bästa och verkligen visa vem jag är och att verkligen villl detta! Superspännande. Jag tror det måste vara alla era tummhållningar och peppord ;-) Tack!!

Kan inte tänka så mkt nu..men annars har det varit en ok dag. Imorgon blir det möte i stan och lunch med bro.

Vi hörs snart igen!!
Kram

Av MrsE - 20 augusti 2012 20:33

Ok..inget samtal idag. Där dog lite av hoppet. Chansen finns ju givetvis fortfarande, men jag har en känsla av att turen inte kommer vara på min sida. Har den någonsin varit det? Nja..går att diskutera. Jag intalar mig att jag inte kommer med, så blir jag inte så besviken. Annars blir jag glatt överraskad..jaja..bläääääää

Kollar Robinson..liiiite uttjatat, men kanske blir roligt.

Ha det böst!!

Av MrsE - 20 augusti 2012 11:16

Ja då var det måndag igen. Och inte vilken måndag som helst. Min stora började 1:an. Härligt att komma tillbaka till rutiner, det mår alla bättre av. Liten är på dagis, och det är väldigt tyst här hemma. På onsdag sätter jag igång med mitt, och det skall bli spännande att se vad som komma skall. Inget jobb, ingen praktik men en..kurs? Grupp? Jobbcoach? Ja en blandning av allt tror jag :-)


Även om jag lovade mig själv att inte tänka för mkt på BL eller telefonsamtal, så kan jag inte hjälpa att känna mig skiiiitnervös. Men jag skall låta det vara. Tänka på annat, och hålla mig sysselsatt. Ringer dom, ringer dom. Inget jag kan göra.

Nej, nu skall jag ta bort det ur min hjärna ett tag framöver :-)


Får se vad jag skall slänga ihop till lunch nu, känner mig dock inte hungrig. Min mage är orolig..

Får se vad bro känner för, blir kanske en omelett. Lätt och snabbt.


Hörs senare!!



Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards