My Fatfight

Alla inlägg under augusti 2012

Av MrsE - 18 augusti 2012 21:34

Godkväll godkväll..


Efter gårdagens värmebölja, har dagen regnat bort. Ingen lek ute som vi hade tänkt, men vem vet vad morgondagen har att ge? Snö kanske?


Har varit en seg dag, inte mycket att göra. Blev korvstroganoff till lunch och fisk till middag...ja jag skall inte låtsas att det går bra, det skall jag inte. Skall ju väga mig på måndag, får se vad den visar.


Kollar runt på nätet lite, och hittar några bloggar med tjejer som har hört från BL. Och det är nu i dagarna, senast idag. Så dom ringer alltså fortfarande till folk, och bjuder in vissa till intervjuer. Då la jag samman ett och ett och fick fram två. Det finns ju ingen chans att dom kan vara klara till på måndag..läste också hos en tjej som bara hade haft en telefonintervju som jag förstod det, att dom skall höra av sig till dom som skall komma på slutcasting innan fredag nästa vecka. Och hör man inget så har man inte gått vidare. Herregud..nervöst värre nu. Ja, jag är skitnervös. hade helst velat veta igår ifall jag går vidare eller inte. Nej nu skall jag vänta ännu längre..och så kanske jag inte ens hör ngt. Ohhh..jobbigt. Men jag skall vara positiv några dagar till...sedan ger jag upp, haha.


Nej..nu skall jag diska upp det sista, haaatar att vakna till disk i diskhon! Sedan blir det sängen..är trött!!


Natti natti



Av MrsE - 17 augusti 2012 22:14

Godkväll alla glada...och givetvis ni som är lite sura eller griniga med. Själv är jag lite mittimellan, men det lutar mer åt glad :-)

Dagen har varit full av aktivitet, och jag har svettats flera liter känns det som. Jag måste få klaga på bussarna och deras ac...eller brist på den. Har blivit några vändor med bussen idag, och på 2 av dom blåste varmluften på för fullt. Som om det vore december och minus 30! Jag höll på att få andnöd. På de andra fanns det ingenting..ingen ac, inga öppna takluckor, och jag hamnade givetvis på sidan där solen sken in. Det brännde på armen..ja herregud. Och inte blir man solbränd heller ;-p


Japp, det blev lite utflykter idag, en mer än beräknat, men det var trevligt. Lite ensamtid, ja man få ta det man får. Även en varm och svettig bussresa kan vara skönt ibland. Rensa skallen lite.


Funderar mkt på ifall jag kommer höra ngt på måndag....eller inte. Och blir det exakt måndag eller dagarna runtomkring? Kommer ngn att meddela mig även om jag inte kommer till sista steget? Eller kommer jag bara gå och undra? Ja tankarna snurrar, och den där nervösa lite illamående känslan har börjat infinna sig i min mage igen. Den var lugn där ett tag, men nu har den som sagt slagit rot igen. Ja den som väntar på ngt gott...


Känslan av att vara uttittad kom över mig idag igen. Ja det känns som att alla tittar på mig och tycker jag är så fet. Speciellt när jag skall gå på bussen, eller gå i affärer. Det är jobbigt..men vad skall jag gör? Säkert ingen som tittar, men jag känner mig  så jävla fel. Som att jag inte skall vara där eller gå där. Jag känner mig så annorlunda, så konstig. Men jag är ju bara fet. Inget större fel på mig annars.


Tänk vad vikten kan göra med ens självförtroende. Jag hade ganska bra självförtroende när jag var runt 17-18, 19 år. Visst jag var lite större än normaltjejen, men inte tjock på det viset. Bodde i London, träffade folk hela tiden, fick uppmärksamhet, och kännde mig...snygg. Jag pratade med alla, skrattade och gillade att synas. Men när vikten började läggas på...på riktigt, så började jag att försvinna. Visst har det med ålder att göra också, jag kan ju givetvis inte vara samma tjej som när jag var 18 år, det förstår jag ju också. Men själva kärnan i mig...den borde ju vara samma? Varför känns det inte så då? Varför känner jag mig mindre viktig, som om jag har mindre betydelse för att jag är fet? Har självkänslan försvunnit mer och mer för varje kilo jag lagt på mig? Ja..jag tror nog att det kan vara så. Jag skulle ge allt för att komma tillbaka till ....mig. Så som jag vet att jag är, som jag kan känna mig på insidan, men inte kan visa längre. Jag vill kliva ur denna fatsuiten nu, och bränna den! Jag är redo att vara mig själv...så som jag alltid har varit!!


Så med dessa starka ord, säger jag godnatt :-)


Vi hörs väll imorgon..tack alla ni som läser min blogg. Kanske ni vill lämna ngt litet fotavtryck så jag vet vilka ni är.


Later!!

Av MrsE - 16 augusti 2012 07:43

Morning..

Uppe vid 7, tycker jag är helt ok. Tack liten. Igår var jag och bro helt slut, så vi gick och la oss vid halv 11. Skönt det med. Vi var ju och handlade, kläder och annat till barnen. Så nu har dom det dom behöver. Givetvis hade jag kunnat köpa 100 saker till, men sådan är man när det kommer till barnen. Och jag är lite sådan att visst, det kan vara jättegulligt och fint. Men hur praktiskt är det? Kommer dom kunna ha det på dagis/skolan? Tål det att lekas i? Så oftast blir det fina men praktiska plagg och inte en liten jacka med päls eller sidenklänningar osv. Så tänker jag. Ett eller 2 finplagg, visst, men annars är jag för det enkla. Men nu hittade jag både skor och stövlar på rea, toppen! Inte lika toppen var att litens skor var för små ( hur fort växer fötter igentligen?) Och på båda gummistövlar har dom inte dragit av priset som stod..ok blir en tripp tillbaka. Suck.


Jag försöker som jag skrev tidigare, verkligen hitta tillbaka till min inte motivation. Vad vill jag köra? Vad vill jag äta? Hur skall jag göra? Vad är min plan?

Många frågor..dock inte lika många svar. Inga bra iallafall. Jag känner ärligt talat att inget funkar för mig. Har jag gett allt den ärliga chans som det förtjänar, med total underkastelse? Nej, det har jag med all säkerhet inte gjort. Jag blir sådan, att när jag inte gillar det, det inte känns bra, det inte ger de resultat jag vill ha, jag tappar suget, så ger jag upp. Då kommer latmasken med alla dess ursäkter krypande, och jag faller tillbaka till mina gamla vanor. Varför detta inte har hänt i den skala det brukar, och att jag faktiskt har gått ner istället för upp, beror på att min brorsa är här. Jag vill liksom inte sitta och trycka i mig en hel kladdkaka då. Eller 4 pack mazariner med ngn kaka till. Eller käka mackor var och varannan timme. Nej, jag skäms., Vill inte släppa in han i den mörka världen, även om han mycket väl vet om det mesta i den. Så vill jag inte visa det. Det har varit min sak, min egna privata hemska värld, och den kan jag inte leva i när han är här. Så det är bra. Men då kommer jag tillbaka lite till mitt gamla mönster, att smyga. Jag hatar verkligen att smyga, jag känner mig så skyldig för att jag vill ha en kaka...eller en macka, eller ngt annat jag inte "borde" äta. Det är jobbigt. Men det är bättre än hur jag levde innan. Lite har jag förbättrat mig med. Duktig tjockis ;-)


Så jag har inget svar på frågan, andra ställer mig och jag själv undrar, vad skall du göra om BL säger nej till dig? Ja ni..jag kommer grina en rejäl skvätt, tycka synd om mig, tröstäta lite, tycka mer synd om mig själv, bli förbannad, sedan besviken igen. Och sedan förhoppningsvis när jag gått igenom alla tjockisfaser, så hittar jag något jag vill göra. Kanske köpa ett gymkort? Köra gärnet själv. Visst, det låter ju perfekt när jag säger det, men vad har hindrat mig innan? Mitt problem ligger ju i att jag inte klarar det på egen hand, inte vet hur jag skall göra för att hitta en bra balans. Kommer det komma till mig som en blixt från klar himmel bara för att jag bestämmer mig för det? Nej...det har det aldrig gjort innan.


Negativ? Visst..man blir det efter ett tag. Orkar inte vara peppande mot sig själv, man har kommit förbi det stadiet för många kakor sedan. Orkar inte vara hurtig och positiv..inte när det kommer till mig själv iallafall. Till annat, ja. Jag skall givetvis inte deppa ihop helt såhär på morgonkvisten, haha..jag har ju fortfarande ett bra liv, med 2 underbara barn och en härlig familj. Jag vill så mycket mer bara!! Vill leva mitt liv till fullo, och inte gå på autopilot hela tiden. Det känns som att mitt liv rullar förbi, och jag är inte med på tåget. Jag försöker springa brevid och hoppa på tåget när det stannar vid en station, men jag hinner aldrig ikapp...


Nu skall jag ta mig en kopp till, ta på mig, gå med liten till dagis, sedan hem och hämta stor. Sedan blir det nog storhandling..kylskåpet gapar tomt. Inte bra :-)


Ha en underbar dag..

Av MrsE - 15 augusti 2012 07:32

Godmorgon alla..

Vet inte varför det inte blev ngn uppdatering igår. Brist på tid var det verkligen inte. Även om jag får slåss med klor för att komma åt en dator. Det kanske var brist på saker att skriva om som gjorde det? Ja, det hände inget värt att skriva om.

Men idag är en ny underbar dag som jag skall dyka in i med förtjusning..mmhhmm ;-p


Idag skall stor till fritids för sörsta gången, hoppas att detta blir en bra upplevelse. Och liten skall till dagis...vad innebär detta gott folk? Mummytiiiiime! Ja jag skall få vara själv lite, ja om man inte räknar med bro. Det blir en trip till stan för att inhandla det viktigaste till barnen, kläder, gummistövlar och regnkläder, skor och lite annat smått och gott. Bidrag till detta enorma kalas kan sättas in på konto nr: XXX

Nej, men det är dyrt som faen, det vet ni alla som har barn. Dom är inte gratis att ha dom där små liven.


Vägde mig nu på morgonen. Inte för att jag hade planerat det, men jag satte på kaffet, och där stod vågen och glodde på mig. Ok, jag hoppade på.

130,5 kg. Det blir väll 1 kg ner sedan sist...om jag inte minns fel. Ok, utan att ha gjort ngt. Jag vet inte varför jag inte gör ngt, men jag har som sagt nada motivation eller koll på vad jag skall göra!! Känner mig helt borta i bantningsjungeln. Någon som känner för att peppa lite, eller lyfta fram en mirakelkur, varsågod!


Nästa vecka börjar jag med ett nytt projekt i mitt liv. Blir lite timmar nere i stan på detta nýa ställe som skall hjälpa mig att hitta inperation i jobbsökandet etc etc. Och lite av tiden blir nog hemma med att göra olika saker. Ja det skall bli kul att komma ut lite, träffa nytt folk osv iallafall. Sedan kan jag inte känna mig superpeppad..nej det kan jag bara inte. Men det kanske kommer. Hoppas det..

Men barnen kommer få roligt, leka med mer kompisar och roliga vuxna, ja det blir bra för alla.


Försöker även hålla hoppet uppe för Biggest Loser..ja det finns ju fortfarande en chans. Det känns som att jag har väntat i några månader på svaret, men det har ju bara går 12 dagar, haha. Några dagar till, sedan vet jag ifall det blir slutcasting eller ej för lilla mig. Jag känner mig lite mindre optimistisk desto längre tiden går, men det beror nog på att det gick så fort med allt det innan. Nu är det bara vänta som gäller..jag har aldrig gjort väntan särskilt bra. Jag vill veta nuuuu! Borde dom inte veta? Drar dom ut på det, eller träffar dom fortfarande folk? Ja jag har ingen aning, men det gör mig osäker på att dom kommer välja just mig. Vad har jag som ingen annan har? Nej, det är inte så mkt. Jag har inte fått en dödsdom eller käkar en massa mediciner. Har inte förlorat ngn till fetma eller har en alldeles untík historia. Jag är nog ganska vanlig (!!??) med inslag av jobbiga saker som jag tror de allra flesta har. Ja det skulle vara pga min underbara charm som jag går vidare ;-)


Nu kaffe, sedan liten till dagis, sedan hem, sedan stor till fritids, sedan till stan, sedan hämta stor, hämta liten, slänga mig i soffan! För vid denna tiden kommer min rygg vara helt pajj...ja så är det.


Ha en bra fm!! Höres

Av MrsE - 13 augusti 2012 08:12

Ibland funkar det verkligen inte för mig att blogga från mobilen..men ok, jag tar det här vid datan istället.


Godmorgon alla, här är vi tillbaka till verkligheten och dagis idag. Skall bli kul, särskilt för liten. Leka med kompisar, nya leksaker och fröknar som är på topp :-) Vi har varit uppe ett tag nu och är redo att leka!!


Gårdagen bara försvann..vi var helt slut hela bunten. Alla utan stor sov middag, ja det var så slött och trött. Men idag vaknade jag piggare, känns bra. Inte kul att vara så trött att man nästan inte vet vad man heter. Den där solen tog mer på mina krafter än vad jag trodde. Hade en underbar bonnabränna innan, men nu har den gått över från röd till lite ljusbrun. Härligt. Särskilt brun blir jag inte, mer kräfta.


Hur går det med maten då..undrar ni säkert? Och det går..inte så bra. Jag käkar inte särskilt mycket, men inte särskilt bra heller. Jag vet inte vad jag skall följa, skall jag räkna det eller det, skall jag käka mkt av det eller lite av det. Jag har tröttnat..så många år av dieter hit och dit, jag har inte lust längre. Vad skall man göra?? Hur skall man hitta nytändningen?? Nej det är omöjligt. Känns det som just nu. Jag behöver ngt nytt, något som fungerar för mig, något jag kan hålla fast vid och fortsätta med. Genom resten av livet, för detta är en livslång kamp. Ja dom orden gör mig helt slut..va fan kunde inte jag fått ett normalt förhållande till mat?? Så jävla orättvist!


Nej nu ropar liten, lika bra att runda av här innan jag börjar spy galla på allt och alla :-)


Ha det bra!!




Av MrsE - 11 augusti 2012 22:31

Orkar inget mer än att skriva att det har varit en toppendag!! Heeeeelt slut nu, ont i fötter, ben och rygg. Men skit samma!! Det har varit klarblått, solsken och lätt vind hela dagen. Barnen har skrattat och haft det roligt...och det värmer mitt hjärta. Jag har åkt det jag tycker är roligt och åkt med stor också. Käkat sorbe och burger king. Inte toppen jag vet...men inte mycket att göra åt det. Åkte hemifrån 08.15 och var hemma 21.30 Så nu tackar jag för mig och stupar i säng.

Godnatt kramar!!

Av MrsE - 10 augusti 2012 10:00

Hejsan hoppsan!


Vad händer här då?? Mycket just nu känns det som. Hade bestämt mig för en sak, planerat efter det. Sen ser det ut som att jag inte kommer kunna göra det, utan skulle då göra sak nr 2. Nu blir det ev sak nr 3..oohhhhh, min mage är i uppror. Inte så mkt att stressa upp sig över igentligen, men så blir lilla jag. Jag får försöka ta saker som det kommer, men just nu vet jag inte mycket :-)


Imorgon bär det av till Liseberg, om det inte regnar vill säga. Igår var det fint väder här, men idag regnar det. Osäkert om hur det kommer se ut i götet imorgon, men vi hoppas på uppehåll. Älskar Liseberg, så jag hoppas starkt på detta!

Och barnen tycker säkert det är roligt med ;-) Förra året var ju Liten bara ett, så då blev det inget åkande. Men det skall väll finnas ngn karusell som passar denna gången.


Skall hålla mig borta från kulglassen...ja jag skall försöka. Har käkat glass typ 2 ggr hela sommaren, så jag har inte vräkt i den varan precis. Vägning på måndag..mmm, kul. Har jag gjort ngt bra? nej...inte mer än att skippat pasta, ris och potatis. Men har ätait ngn macka här och där. Och någon bulle. Så verkligen inget toppenresultat när det kommer till nya kostvanor denna veckan heller. Jag har viljan men inte styrkan att göra det. Jag vet vad jag skall göra, men kan inte genomföra det. Jag vill så mkt, men det visar sig inte genom mina handlingar.  Nej jag måste hitta bantningstjejen inom mig. Jag kanske åt upp henne??!! ;-)


Nu ner till affären och handla lite småsaker..ut i friska luften och regnet..me loooove. Sedan skall väll fastighetsskötaren komma, för vi får en pool på golvet efter vi duschat..2 till priset av en! Nej men det måste fixas...för 4:e gången.


Hörs snart igen!! Kram

Av MrsE - 8 augusti 2012 23:47

Då var det dags att lägga sig även denna kväll.
Haft en trevlig dag, trevligt att träffa vännen. Vi var och lunchade, och när vi träffades vid 12 var jag jättehungrig. Såg att dom hade fisk och skaldjurssoppa på menyn och det är ju aldrig fel. Billigt var det inte heller, så jag väntade mig ngt underbart. Ok..det var gott. Men det var ca 5 ganska små bitar lax i och 3 ännu mindre bitar av ngn vit fisk. Jag letade och letade efter skaldjuren...och hittade tillsist 2 (!!!!) räkor under lite creme fr. Ja..jag blev besviken. Mätt? Njä..men skit samma. Sällskapet var toppen och vi hade trevligt. Efter det sprang vi i regnet till ngn liten butik hon kännde till. Hittade ett linne jag gillade för bara 99 kr (449 ord) så nu har jag en massa snyggt att ha på mig ...fan jag har handlat mer nu än vad jag gjort de senaste året ;-) Härligt när man kan unna sig själv ngt.

Nej nu skall jag sova..japp jag behöver min skönhetssömn.

Kram kram

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards