My Fatfight

Direktlänk till inlägg 8 september 2012

8 Sept- 12 Lite tankar..

Av MrsE - 8 september 2012 18:05

Hej alla godingar!!


Och tack för alla fina kommentarer och tankar...det värmer gött i mitt lilla hjärta. Jag har varit besviken och ledsen, men nu skall jag gå vidare. Kommer säkert få en känslostorm när jag ser reklamen på tv i början av nästa år, men det får vara ok. Är som sagt oerhört besviken...ville verkligen detta. Men vad skall jag göra åt det nu?? Nada...det är ju inte så att dom kommer ringa "Oh, men vi gjorde ett misstag, snälla var med!" Nope..kommer inte hända.


Fick ju samtalet när jag satt på lektion, såg att det var 08-nummer, men hann inte reagera så som jag trodde jag skulle. Smet bara iväg och svarade i ett annat rum. Hade jag varit hemma hade jag säkert grinat en skvätt efteråt, men nu var det bara att gå tillbaka in till dom andra och vara glad.

Det lät ungefär såhär...eller efter vad jag kom ihåg..inte alltid samma sak :-)


Hej det är XXX från Biggest Loser, hoppas jag inte stör. Bla bla bla. Jo, vi har tagit ett beslut nu och tyvär är du inte en av dom som gått vidare till programmet. Men det beror inte på att vi inte gillar dig, vi tycker du är toppen, bla bla bla, och du hängde med ända till slutet. Men produktionen vill ju ha en av alla olika sorter, allt från dialekter, hårfärg, ålder osv. Men hoppas att detta kan peppa dig, och blir det en säsong till hoppas jag absolut att du söker. ja om du inte tagit tag i det :-)


No hard feelings BL...alla jag träffat har varit supertrevliga, jag hade en kanondag i stockholm, och kvinnan jag träffade på intervjun i Gbg var underbar. Så jag inser att det ite var för att jag var kass, utan för att andra var bättre/roligare etc etc. Så jag är absolut inte besviken på dom...kanske lite på mig.

Och är jag fortfarande fet när det görs en säsong till, så kommer jag absolut att söka igen!!


Det svåra nu är ju att hitta motivationen..ja hur konstigt det än låter så är det så. jag har ingen aning om hur jag skall göra. Jag visste det inte innan, och jag har inte blivit klokare under denna tiden. Jag måste få en rejäl spark i baken...


Men tack alla underbara tjejer där ute i syberspace, jag vet att vi kan kämpa på tillsammans. Kanske ha vårat egna lilla biggest loser, med invägningar en gång i veckan, och äran att bli veckans biggest loser. Jag vet inte, kanske kan peppa lite?Jag griper efter halmstrån här...haha. Ni kan väll suga på den karamellen...bara att skriva.


Jag försökte tänka ut lite fördelar och nackdelar med detta...att jag inte kom med.


Fördelar:


Jag får vara hemma med mina underbara barn!

Jag får praktisera (förhoppningsvis) på ett intressant ställe!

Jag kan följa många av mina favvoprogram som börjar snart (typ X-factor, TVD, Revenge, etc)

Jag kan gå på premiären av Twilight!!!!!!!

Jag får prata med min familj i telefon...när jag vill :-)

Jag kan sedan käka typ en thai buffe utan att oroa mig för att folk vet vem jag är :-)

Svenska folket behöver inte veta min vikt, eller se alla mina bilringar


Nackdelar:


Jag får ingen proffs hjälp, med träning eller kost

Jag får inte åka iväg och bara fokusera på mig och min kropp

Jag kommer inte gå ner en massa i vikt...( ja jag vet att jag kan göra detta hemma...men ni vet vad jag menar)


Finns säkert fler av båda, men kommer inte på mer just nu. Ja jag får vara tacksam för det jag har/får. Jag är löjlig nog att tro att allt händer av en orsak. Kanske finns det något annat där ute för mig i höst?? Ja vi får väll hoppas det.


Nu taggar jag inför Körslaget som börjar ikväll, och X-factor imorgon. Jag är ett stort fan av detta program, speciellt från England, och det skall bli superkul att se hur de svenska talangerna håller måttet.

Hoppas all ni fortsätter följa min resa, även om ni inte kommer få se mig på tv, jag följer så många jag kan av er som har lämnat era adresser i kommentarerna, förlåt att jag är dålig på att kommentera. Skall bli bättre :-)


Ha en härlig lördagskväll, det skall jag!!!!


Kram



 
 
smulan

smulan

8 september 2012 18:49

Jag är ledsen för din skull, du verkade vilja detta så himla mycket. Det verkade som om du såg det som ett rep att ta tag i när du känner att du flyter iväg. Att du inte kom med måste ha känts som om dom ryckte bort repet för dig och nu vet du inte hur du ska göra för att hålla dig flytandet och lära dig att simma.
Förstår att det måste vara tungt nu. Men det finns ju annan hjälp att få om man inte kan komma igång själv. För det är inte lätt.
Nu vet jag ju inte så mycket om varför du är överviktig och varför du äter fel. Men mig har det hjälpt att ta reda på varför jag hetsåt och trösåt, när jag väl visste det var det lättare, men inte lätt, att åtgärda det, än att bara sikta på att minska vikten. för många gånger ligger det nåt annat bakom och om man inte tar itu med det tror jag det kan vara svårt att nå dit man vill.
Men det kanske inte gäller för dig, vi är ju alla olika.
det finns ju många som har invägning och mätning en gång i veckan, jag har det på fredagar. Vi peppar varann och ger tips, råd och beröm.
Ett tips jag kan ge är att inte försöka ändra allt på en gång. Smyg in förändringarna och innan du vet ordet av kommer dom nya vanorna att kännas enkla och bra.
Önskar dig all lycka och hoppas du når dit du vill.

http://blogg.amelia.se/smulan

MrsE

8 september 2012 19:08

Ja men det var så det känndes...du har så rätt så. Och det ligger absolut mkt bakom det att jag äter, inte så mycket det jag äter. Jag får kolla runt lite, vad det finns för hjälp att få. Tack för dina tankar...kram

 
Kattis

Kattis

8 september 2012 19:48

"och blir det en säsong till hoppas jag absolut att du söker." haha som att hen räknade med att du fortsätter vara tjock :P jo det var tur att hen la till att du kanske tagit tag i det då..

OCH DU! Det klart att jag fortsätter följa dig oavsett!!

http://tjockiskattis.blogg.se

MrsE

8 september 2012 20:27

Haha ja...hon tänkte nog inte på det innan hon sa det. Men kom på i samma sekund att så kanske man inte skulle säga. Så hon rättade till det smidigt.

Härligt att du finns här iallafall ;-) kram

 
alex

alex

8 september 2012 22:08

Förstår att det suger just nu:( Hoppas du hittar något som passar dig, det är ju svårt... alla blir motiverade av olika saker... Men vi får kämpa tillsammans , kram

http://mlbloggen.blogg.se

MrsE

8 september 2012 23:23

Det får vi absolut göra!!!!

 
Steppan

Steppan

8 september 2012 23:15

Ett eget biggest loser tycker jag låter kanonbra, jag är för helt klart! :) Om vi tar en dag i veckan som vi väger oss och lägger upp bild på vågen tycker jag :)

självklart fortsätter jag följa dig och jag hoppas vi kan följa varandra och peppa och stötta i vår kamp!
Kram på dig!

http://steppansviktresa.bloggplatsen.se

MrsE

8 september 2012 23:25

Ja men då kanske det blir du och jag iallafall! ;-) Ja en bild på vågen, helt klart.
Härligt att du finns här, jag finns här för dig med!!
Kram kram

 
Valbona

Valbona

9 september 2012 09:01

Googla biggest losser och hitta dig, låter trevligt med eget bl jag är gärna med om jag får?
Länkar du alla som vill vara med så vi kan peppa varandra allihopa?

http://valbona.blog.se

MrsE

9 september 2012 12:47

Hej...va kul att du hittade hit! Ja jag skall samla ihop lite information och så skriver jag ett inlägg om hur vi skall göra. Klart du skall hänga på!!!

 
Anna

Anna

9 september 2012 15:31

Hm.. attans, jag kom inte heller med. Fast jag kom inte ens till stockholm, så vi gör väl vår egen show - I cyberspace istället! :D
Så vad säger du en utmaning??

http://www.fettvardag.blogg.se

MrsE

9 september 2012 15:47

Ja det får bli vi bortröstade som slår tillbaka stort! ;-) Jag är redo. Skall skriva ett inlägg senare idag..så får vi se hur vi lägger upp det hela. Hoppas du hänger på!

 
Ingen bild

mumma

9 september 2012 17:14

Får man va mä på ett hörn.....

MrsE

9 september 2012 17:32

Klart du får

 
Gitsan

Gitsan

10 september 2012 19:18

Hej, jag hittade hit av en slump :)
Du, var inte ledsen för att du inte kom med i programmet, vill du så fixar du det själv fast kanske på lite längre sikt. Och jag tror faktiskt att det är mer hållbart.
Kul att du startar en egen BL ;) Det är dock inget för mig, jag lunkar på i min egen takt med ca ett minuskilo per månad. Försöker göra allt i en "lagom" takt.
Men nu ska jag spara din länk och titta in ibland och se hur det går för dig. Kom igen nu tjejen!

http://lagom.bloggo.nu

MrsE

10 september 2012 19:56

Hej, va kul att du hittade hit och skrev en kommentar. ja jag skall försöka kämpa på här hemma, har ju stödet från mina XL-tjejer här på nätet. Och härligt att du tar det i din takt, kommer kolla in till dig också :-)
Vi hörs!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MrsE - 26 november 2012 22:20

Hej!   Jag har fått in vikterna på de som redovisade förra veckan, och de jag inte fått in var samma som inte skrev förra gången, så jag antar att de inte är med. Jag kör en lista här ikväll iallafall.   Vinnaren av BOL del 2 vecka 2 ääääääär...

Av MrsE - 26 november 2012 19:54

Återkommer imorgon med veckans BOL vinnare. Har inte fått allas vikter ännu. Hörs....

Av MrsE - 21 november 2012 23:15

Skall sova. Rethosta och halsont...igen!! Trött. Låååång körövning imorgon. Låååååååååångt storrep på lördag. Julmarknad med sång på söndag. Kommer min hals att strejka? Måste köpa honung imorgon! Skall ha min första "musik"lektion imorgon. D...

Av MrsE - 20 november 2012 20:08

Hejsan hej. Har väntat in några vikter som inte kom in igår, men jag kör en sammanfattning av första veckan av BOL del 2, luciafighten nu. En person har valt att hoppa av, av personliga orsaker, och 4 st har inte lämnat in sina vikter. 2 st har gåt...

Av MrsE - 19 november 2012 23:10

Ok..jag är inte alls glad övet veckans invägning..har gått upp 0.7 kg. Känns kass, och motivationen är nere vid fotknölarna. Vet inte varför det blir så. Bro har lovat att inte ta hem mer bakverk, då jag är så enormt beroende av socker. Jag skyller a...

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards