My Fatfight

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

9 Sept-12 Biggest Online Loser...häng på!!

Av MrsE - 9 september 2012 17:33

Ok, jag tänker så här älskade XL-tjejer.


Vi kör igång Biggest Online Loser 2012 den 17:e september, samtidigt som inspelningen av den riktiga BL börjar.


Alla som vill vara med skriver detta till mig i detta inlägget, bara så att det skall bli lättare att sammanställa det.


Eftersom det drar igång på en måndag, kommer ni rapportera till mig på måndagar, så kan jag färdigställa det och lägga upp det på tisdagen.


Ni kan skriva erat namn ( eller nick) nu, och återkomma med startvikt den 17:e.


Skall vi köra på i 8 veckor..ungefär som i BL. Låter det bra?


Vi har inget gult streck, utan alla är med. Ingen blir utröstad :-)


Jag kommer länka till er från min sida under veckans inlägg (ni som har blogg) och vore tacksam om ni ville göra detsamma. Kul med nya människor som kan komma och vara med. Ni kan redan nu börja hojta om det på era bloggar, ju fler desto roligare!


Man vinner ingenting....förutom äran!!!!! Och det är ett fint pris det :-)


Man kör på vilken diet man vill!


Vill ni att vi skall ta kort på våra vägningar?? Eller kör vi på utan det?? Vad känner ni för?


Hur skall vi göra om folk inte rapporterar på måndagarna??


Och så fortsätter vi i samma andra som nu, med att peppa varandra, och gå ner en massa i vikt!!!


Hoppas att du hänger på! Skriv då att du gör detta i just detta inlägg!! Och länka gärna från din blogg.


Nu köööööör vi tjejer!!

 
 
Valbona

Valbona

9 september 2012 19:34

Jag är med tycker det låter bra men jag känner att jag just nu inte vill gå ut med min startvikt offentligt ännu, så bara för att vara besvärlig så kanske jag kan rapportera min nedgång och isåfall kanske få en mejl till dig och då rapportera startavgift och minskning om du och andra inte tror mig?
Vad tror du om det?
Ja jag är lite feg kom in och berätta hur du vill hos mig så ska jag skriva ihop ett inlägg, nu är jag inte så bra att länka i inlägg heller men jag kan ha en speciell länklista för detta och är det då okej att jag länkar dig redan nu?
Titta in och berätta så fixar jag det sen :-)

http://valbona.blog.se

MrsE

9 september 2012 19:49

Det är helt ok..du kan ju skriva den här..jag kommer inte godkänna det inlägget. Men det kommer ju kunna gå att räkna ut det, eftersom vi räknar i %, men det tror jag absolut ingen kommer att bry sig om att göra. Alla respekterar varandra...tror jag iallafall. Det är så det skall vara iallafall.

Ja jag tänkte bara att du kunde skriva, att nu kör vi igång med BL på myfatfight´s sida, och kolla gärna in där och häng på du med! Något sådan bara, behöver inte vara något långt sådant. Klart du får länka redan nu :-)
Men jag tittar in hos dig och skriver att du kan kolla på svaret här ;-) Kul att du vill vara med!!

 
alex

alex

9 september 2012 19:38

det var ju en rätt kul ide :)..... kanske man blirextra peppade de veckorna. ja är gärna på, kanske inte behöver ta kort, vi kan säker lite på att man får korekkta siffor eller? ja brukar skriva i min blogg varje vecka vad jag väger :)

http://mlbloggen.blogg.se

MrsE

9 september 2012 19:46

Nej jag tror inte att vi kommer ta kort, va en ide jag fick till mig bara. det funkar bra iallafall, vem skall man ljuga för liksom? Sig själv isåfall. Kul att du hänger på!

 
Steppan

Steppan

9 september 2012 22:40

Jag är helt klart på :)

För min del kan vi gärna ta kort på vågarna, för mig personligen skulle det ge lite mer press, inte så att jag skulle ljuga, aldrig! men ändå, just att visa siffrorna på bild gör det mer verkligt, men det går ju såklart ändå :) Jag är ju anonym så därför är det ju lättare för mig att tycka så!
Vet inte riktigt hur man ska göra som folk inte redovisar.. Man kanske ska ha att man har en eller två undantag som man får redovisa en dag senare, men sen att man kanske inte får tillgodoräkna sig de veckornas nedgång som man inte redovisar? (hård jag låter, helst vill jag säga att ALLA ska få vara med oavsett, men det blir ju lite svårt att räkna och det blir inte rättvist om folk struntar i det...

Roligt ska det bli i alla fall - jag blir definitivt mer peppad redan nu :)

http://www.steppansviktresa.bloggplatsen.se

MrsE

10 september 2012 09:40

Härligt att du är på!! Ja det är lite klurigt det där med invägning och redovisning. För missar man en vecka stämmer ju inte nästa veckas invägning då det är 2 veckor igentligen. Men samtidigt förstår jag ju att man kan missa/glömma/vara borta osv. Kanske att man tillåter redovisning en dag senare, men att man då inte är med i listan den veckan? Men att jag fortfarande får in vikten.
Ja du får gärna ta kort och lägga upp, jag kanske gör det med. Det kan vara valfritt. Ja nu kör vi så det ryker!!;-)

 
Kattis

Kattis

12 september 2012 20:22

Jag är också gärna med, kan behöva en spark i röven som den här :)

http://tjockiskattis.blogg.se

MrsE

13 september 2012 08:14

Oh va härligt vännen!! Ja vi kan alla behöva en spark. Kram

 
Anna THE#QUEEN

Anna THE#QUEEN

14 september 2012 12:04

Wohoo! Klart jag är på! Nu jävlar! (Hm har vi hört den förut här borta från hörnet??)
Det ska bli superkul!
Vad beträffande bilder på vågen, så känner jag ju spontant att GUD NEJ det vill jag inte men herre jisses, lets face it! Alla som känner mig vet ju ändå att jag är tjock, så vad spelar det för roll? haha
Bestäm ni, jag går med på vad än utgången blir!

Kör hårt.. eller lite lagom, så blir det inte så tufft för mig :D
Kram på er!

http://www.fettvardag.blogg.se

MrsE

14 september 2012 12:27

Oh va kul!!! Ja spontant känner jag nog att alla gör som dom vill. Jag kommer ta kort och jag vet någon mer som vill deg. Ja nu jävlar...den har vi alla hört förut, men skit i det. Nu får det vara nog ;-)

 
Ingen bild

Carola

14 september 2012 21:20

Jag hakar gärna på:)

MrsE

14 september 2012 22:04

Ja va kul!!! Glöm inte att lämna din startvikt senast på måndag...och kör hårt!!;-)

 
M

M

15 september 2012 10:27

Hej =)
Jag hakar gärna på. Behöver en liten spark i rätt riktning.
Kommer skicka startvik till dig imorgon eftersom jag har innedagar på universitetet måndag-tisdag så då är jag inte hemma.
Superbra idé! =)
Kram

http://vartnyaliv.blogg.se

MrsE

15 september 2012 11:09

Härligt!! Ja det går bra imorgon. Kram

 
Ingen bild

Frida

16 september 2012 11:32

Hej!
Precis vad jag behöver !!
Har känns sista tiden att jag behöver nått sånt här, där det kommer ut lite i det öppna och att man kan ta hjälp från andra när det tryter..

Jag har en blogg som inte är öppen än, är inte redo för att visa allt känner jag. Det är mer som en dagbok just nu. Men skulle det gå bra och maila in en bild på vågen varje vecka till dig? eller skulle vi skippa det? eller gör vi som vi vill?

Känner lite som nån skrev här upp inte för att man skulle ljuga men det ger än lite mer press att man kanske gör det lilla extra när nån annan ska se det.

Återkommer i morgon då med startvikten :)

MrsE

16 september 2012 14:23

Du är så välkommen så, och du visar precis så mycket som du vill. Men visst funkar det med hjälp...det känner jag från alla goa tjejer här på nätet. Skriv du i din vikt imorgon så utgår vi från det. Lycka till!!

 
Linda

Linda

18 september 2012 19:00

Underbart intiativ!!!
Jag kommer inte att delta men jag följer er gärna och peppar :)

http://lindajsson.wordpress.com

MrsE

18 september 2012 19:16

Tack!!! Ja gör gärna det :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MrsE - 26 november 2012 22:20

Hej!   Jag har fått in vikterna på de som redovisade förra veckan, och de jag inte fått in var samma som inte skrev förra gången, så jag antar att de inte är med. Jag kör en lista här ikväll iallafall.   Vinnaren av BOL del 2 vecka 2 ääääääär...

Av MrsE - 26 november 2012 19:54

Återkommer imorgon med veckans BOL vinnare. Har inte fått allas vikter ännu. Hörs....

Av MrsE - 21 november 2012 23:15

Skall sova. Rethosta och halsont...igen!! Trött. Låååång körövning imorgon. Låååååååååångt storrep på lördag. Julmarknad med sång på söndag. Kommer min hals att strejka? Måste köpa honung imorgon! Skall ha min första "musik"lektion imorgon. D...

Av MrsE - 20 november 2012 20:08

Hejsan hej. Har väntat in några vikter som inte kom in igår, men jag kör en sammanfattning av första veckan av BOL del 2, luciafighten nu. En person har valt att hoppa av, av personliga orsaker, och 4 st har inte lämnat in sina vikter. 2 st har gåt...

Av MrsE - 19 november 2012 23:10

Ok..jag är inte alls glad övet veckans invägning..har gått upp 0.7 kg. Känns kass, och motivationen är nere vid fotknölarna. Vet inte varför det blir så. Bro har lovat att inte ta hem mer bakverk, då jag är så enormt beroende av socker. Jag skyller a...

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards