My Fatfight

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

14 Sept- 12 Ja se det regnar, ja se det regna, det var väll roligt, hurra!

Av MrsE - 14 september 2012 08:40

Ja men hej på er alla godingar, en dyblöt katt finns med er här på morgonkvisten. Kassa kassa jacka säger jag bara. Svor över den förra vintern och jag kommer svära över den fram till jag köper en ny vinterjacka. Den läcker igenom!! En vinterjacka som inte klarar regn....eller stora volymer av blötsnö heller. Ohh, härligt att man känner regndropparna leta sig in under den och rinna utmed armen. Nej..den får försvinn fort!


Nog om det, ja det regnar ju såklart här, eller en mindre orkan med regn kanske man kan kalla det. Liten tyckte det var jätteroligt att gå till dagis, medans stor konstaterade att regn inte var favoriten. Samma här, vännen. Om jag sitter inne, med tända ljus och myser under ett täcke= Mysigt. Ute i en överjävligt dålig jacka= Kasst!!


Idag har jag ledigt lite nu på morgonen, men saker att göra. Sedan blir det möte med min coach. Skall jag alltså ut igen i detta väder?? Ja.


En till rolig sak har hänt/skall hända (jag tänker på naglarna som den andra roliga saken). Jag skall börja sjunga i en kör! Jo men visst. Jag är en fd. körmissbrukare, som har sjungt i grupp sedan jag vad ca 5-6 år. Då var det lite sång, mycket rörelse, men det var ändå kör i mina ögon. Sedan blev det flickkör, ungdomskör, och gospelkör. Under tiden där, blev det sånglektioner och en tre årig musikutbildning. Så ja...i know my ..kör thing :-)


Jag har velat börja sedan jag flyttade hit, men har inte haft självförtroendet att ringa upp någon och säga, hej kan jag få komma och visa vad jag kan? Kanske jag kan få vara med och leka? Nej..och det är fortfarande svårt.

Men jag mäter allt efter att ha vistat upp sig för människor i bh och trosor+ tagit kort sedan, så allt bleknar i jämförelse :-)

Iallafall,en av killarna i gruppen är med i en kör och han sa att klart jag skall hänga på. Det är visst en kör för alla...och med det menar jag a l l a, med eller utan problem. Dom träffas en gång i veckan, fikar lite först, och sedan repar dom till diverse små uppträdande eller bara för skoj skull. Jo men visst täånkte jag, en chans att komma in i det igen!


Men sedan började jag tänka. Och det kom till mig som en blixt från klar himmel. Jag är en körsnobb!!

Ja, jag vill att det skall låta perfekt, ingen skall vara tondöv, man skall ha en bra röst och klara att hålla en stämma utan problem. Det skall vara ganska lätt att öva in en låt, och vi skall låta kanon som en grupp.

Och så är nog inte faller med denna kör. Eller jag vet inte, kanske förutfattade meningar jag har, men det känns bara så. Men vet ni vad? Jag skiter i det!! Jag skall sjunga och ha skoj..och det har säkert dom med!! Jag är ju givetvis ingen superstjärna själv, men sjunga kan jag. Och allt det där andra med, men jag kanske får släppa på kontrollen lite, just go with the flow. Ja detta blir bra. Eller jag ¨återkommer med detta om en vecka.


Vårat BOL ( Biggest online Loser) drar ju igång på måndag, och än så länge är vi 6 st som skall vara med ( om alla håller sitt skrivna ord) Hoppas givetvis att några fler ansluter sig, men annars får vi tappra kämpa på! Skall bli kul, även om jag inte riktigt har en plan än.

Än så länge ser det ut såhär i mitt huvud:


Äta nyttigare ( Mhhmm) Ta bort onödiga kh, och kcal, typ bröd, pasta, ris och potatis. Grädde och dyl.

Försöka att inte käka efter 19.00

Inget godis, snax eller annat smarrigt!

Motionera, motionera och motionera. Jag kör igång mina power walks igen. Med stavarna min mor gav mig hade jag tänkt. Lite svårare att gå nu efter jag lämnat barnen varje dag,för jag åker ju till skolan ibland, men då får jag ta det på kvällen. 45 min tycker jag att jag kan gå i.

Lägga mig i tid.

Hålla på med saker jag älskar (typ sjunga i kör nu) Själslig motion och träning.

Skriva ner när jag överäter, varför, känslor osv. Kanske se ett samband? Öva in nya tänk..


Ja så får det se ut från början. Kanske inte rasar i vikt, men jag måste komma in i ett hällsosammarare liv bara, inga superdrastiska saker här inte. Det funkar inte för mig, sakta men säkert får jag ta mig igenom detta. Med hjälp av er såklart.

Fortfarande lite ledsen över Biggest Loser, det måste jag erkänna. Men inget att göra. Jag får klara detta själv.


Nu, kaffe!!!!!


Ha en underbar dag, och anmäll er till BOL ni som vill!!!!


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MrsE - 26 november 2012 22:20

Hej!   Jag har fått in vikterna på de som redovisade förra veckan, och de jag inte fått in var samma som inte skrev förra gången, så jag antar att de inte är med. Jag kör en lista här ikväll iallafall.   Vinnaren av BOL del 2 vecka 2 ääääääär...

Av MrsE - 26 november 2012 19:54

Återkommer imorgon med veckans BOL vinnare. Har inte fått allas vikter ännu. Hörs....

Av MrsE - 21 november 2012 23:15

Skall sova. Rethosta och halsont...igen!! Trött. Låååång körövning imorgon. Låååååååååångt storrep på lördag. Julmarknad med sång på söndag. Kommer min hals att strejka? Måste köpa honung imorgon! Skall ha min första "musik"lektion imorgon. D...

Av MrsE - 20 november 2012 20:08

Hejsan hej. Har väntat in några vikter som inte kom in igår, men jag kör en sammanfattning av första veckan av BOL del 2, luciafighten nu. En person har valt att hoppa av, av personliga orsaker, och 4 st har inte lämnat in sina vikter. 2 st har gåt...

Av MrsE - 19 november 2012 23:10

Ok..jag är inte alls glad övet veckans invägning..har gått upp 0.7 kg. Känns kass, och motivationen är nere vid fotknölarna. Vet inte varför det blir så. Bro har lovat att inte ta hem mer bakverk, då jag är så enormt beroende av socker. Jag skyller a...

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards