My Fatfight

Direktlänk till inlägg 18 september 2012

18 Sept- 12 Nu är vi igång

Av MrsE - 18 september 2012 19:16

Godkväll!!


Här sitter jag med en kopp te brevid mig. Kämpar lite mot kvällssuget, men det skall nog gå bra. Med betoning på nog :-) Igår kväll var jag sugen på ngt, typ en limpmacka eller något. Så när brorsan gick och la sig tänkte jag smyga dit och ta en. Men nej...fy faen för mig. Jag måste förändras!! Så jag sket i det. Var inte värt det. Sååå gott är det verkligen inte, så det är värt att vakna upp med ångest över det jag åt kvällen innan.


Dagens matintag ser ut som följande

Frukost: Havregrynsgröt, 1 skivad banan, mjölk och 2 koppar kaffe. (Kaffet på kursen)

Lunch: Sallad på roccula, olika tomater (mums), gurka och grillad kyckling, dressing gjord på lätt creme fr. och massa vitlök, lite paprikapulver

Middag: 1 1/4 hamburgare, och blandade kokta grönsaker.

Kvällsmat: 2 knäckisar med ost och te.


Ok middagen var kass, och det gjorde att jag var skithungrig efter 1 timme. Jag är hungrig fortfarande, men nu får det bli dricka bara. Imorgon handling, med en massa god, nyttig mat :-)


Jag vet inte vad vi bestämde...eller hur jag skall göra. Vill ni att jag lägger upp en lista denna vecka också, med bara våra startvikter, eller skall jag helt enkelt vänta tills nästa vecka då våra minus (!!!!) har kommit in? Ja det känns mest lågiskt. 2 st har missat/glömt att rapportera sin startvikt, men jag tänker vänta några dagar eftersom det är ju bara startvikten. Och om det finns ngn sen ankommare som känner, Ohhh detta behöver jag, så skriv ett meddelande bara så fixar vi det. Men sedan är det stängt, för annars blir det helt fel.


Hoppas att ni alla känner er peppade av detta. Givetvis hade det varit toppen med ngt slags pris, för det kan vara en morot, men jag hoppas vi kan känna av spänningen och tävlingsmomentet iallafall! Jag tycker det skall bli skitskoj att få in era vikter, och sammanställa allt. Jag hoppas verkligen att det går bra för er alla, och att ni satsar järnet!


Mitt mål på dessa 8 veckor då? Ja jag har ju fått käka upp alla mina andra mål jag haft, känner mig så dääääär road att sätta upp nya, då det brukar skita sig. Men dock inte denna gången! Nej jag måste tänka positivt.

Mitt viktmål blir därför......12 kg! Det tog jag bara ur luften nu, men det känns som att det skulle kunna funka :-)

Motionsmål blir att röra på mig minst 5 dagar/vecka, bli svettig och mör!

Sedan även att sova bättre, ta mig tid till saker jag gillar, såsom musik, vänner och en bra film. Gosa en massa med barnen, och må bra!! Sluta klanka ner så på mig själv, och vara go istället. Försöka skriva ner ....2 bra saker ( Ja tre var att ta i såhär i början ;-)) om mig själv varje dag.


Vad har ni för mål???? Jag är jättenyfiken på att höra. Vill ni gå ner 0,5 kg/vecka och tycker det räcker, eller satsar ni på 2 kg? Alla har ju en siffra som dom är villiga att acceptera, och jag vill absolut inte gå ner mindre än 1 kg/vecka. Det känner jag att jag måste klara! Jag har såååå mkt att gå ner, att 300 g är som en fis i vinden. Visst, skall man vara glad för det lilla...fast nej. Jag känner mig själv, jag kan inte vara glad över det. Kommer säkert ha svackor och skitdagar men jag måste kämpa. Tänka på målet, och offra lite för fan. Jag vill både ha och spara kakan.


Nu skall jag fixa kvällsmat till Stor, sedan blir det vika lite tvätt och lyssna på X-Factor.


Ha en kanon kväll...och kämpa på!!!


 
 
Petra - Jag & mitt liv med barn, Lchf och träning

Petra - Jag & mitt liv med barn, Lchf och träning

18 september 2012 20:24

Jag kikar in här och läser fastän jag inte är med. En spontan tanke när jag läser vad du ätit, är att du bör lägga till lite mera protein till din frukost och dina mellanmål. T ex ett ägg, makrill i tomatsås och lite keso, för då kommer du att hålla dej mätt längre. Jag hejar på och önskar er ett jättestort Lycka till och hoppas du inte tar illa upp för att jag kommenterar.

http://www.jagomittliv.bloggplatsen.se

MrsE

18 september 2012 21:06

Nej gud..klart jag inte tar illa upp. Allt detta är uppskrivit på matlistan till imorgon ;-) Är väl medveten om att det inte varit kanonmat...lite mer av en skåpsrensning faktiskt. Mer tips och ideer mottages varmt!! Tack för att du läser och kommenterar.

 
Emma

Emma

18 september 2012 21:27

Om du är mycket hungrig kan du alltid ha i lite psyaliumfrön i vatten och dricka, så sväller de i magen och gör att hungern försvinner.
Står att de ska ligga och svälla i vatten en stund men då blir det som en guldklimp som inte jag fixar så jag dricker det direkt får det svälla i magen :-)
Ang mål sätter jag veckomål mer hanterbart för mig

http://vaniljhjartat.wordpress.com

MrsE

18 september 2012 23:08

Oh ja..dom där fröna har jag provat en gång. Dom fick svälla i vatten och jag kunde inte dricka det!! Haha..fruktansvärt. Men skall kanske prova så som du gör. Nu är jag inte vråååålhungrig, mer en mental hunger tror jag. Och att jag är superdålig på att dricka! Tack!

 
Mammarazzi

Mammarazzi

18 september 2012 22:27

Hej hej, tycker att du är superduktig som försöker. Har själv precis nått mitt mål efter ca sex månader och det har inte varit en lätt resa. Känner verkligen igen dina hunger känslor, såg oxå att du endast äter tre mål per dag och kan av erfarenhet säga att mellis är a och o när man bantar. Själv äter jag en frukt eller lite keso, flingor med mjölk tex.
Kämpa på och tyck inte att du misslyckad för att du har en dålig dag, det är helheten som räknas och att förbruka mer kcal än du äter (för att räkna ut hur mkt du förbrukar så finns det en formel på nätet om du Googlar) lycka till :)

http://mammarazzi.bloggplatsen.se

MrsE

18 september 2012 23:06

Tack för din kommentar och grattis till din målvikt!!! Det är verkligen starkt gjort....det är en svår och tuff resa. Ja, jag skall absolut lägga in lite mellisar...det blir långt mellan målen annars. Tack för dina positiva ord...det värmer! Lycka till i fortsättningen!

 
Kattis

Kattis

19 september 2012 09:33

Asbra att du ändå lät bli ju :) det är som du säger det det handlar om, att förändras!

http://tjockiskattis.blogg.se

MrsE

19 september 2012 10:33

Ja jag kände mig lite asbra!! Haha..tack. Jo allt detta handlar ju om förändringar..skitsvårt dock! Hoppas det går bra för dig med!

 
alex

alex

19 september 2012 14:04

känner igen mig man vill gå ner snabbt, speceiellt när man har Mkt övervikt, skulle också önsakt 1kg i veckan, men vet inte om det är möjligt :/... jag ska i alla fall sikt på 6kg

http://mlbloggen.blogg.se

MrsE

19 september 2012 16:54

Ja man vill at allt skall gå bort på en gång...helst i förrgår ;-) Hoppas att du kommer nå ditt mål!!

 
Ingen bild

mumma

19 september 2012 17:55

Hej på er ALLA!!!!!!bra att vi är en liten grupp som strävar åt samma håll,brukar sätta alldeles för stora mål,så denna gången tror ja att ja ska klara av 10 kg,inte sååå kul å bli besviken,lätt att man tappar gnistan,å tycker synd om sej själv igen.... nu har vi hoppat på tåget så nu ä de bara att tuta å köra ;-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MrsE - 26 november 2012 22:20

Hej!   Jag har fått in vikterna på de som redovisade förra veckan, och de jag inte fått in var samma som inte skrev förra gången, så jag antar att de inte är med. Jag kör en lista här ikväll iallafall.   Vinnaren av BOL del 2 vecka 2 ääääääär...

Av MrsE - 26 november 2012 19:54

Återkommer imorgon med veckans BOL vinnare. Har inte fått allas vikter ännu. Hörs....

Av MrsE - 21 november 2012 23:15

Skall sova. Rethosta och halsont...igen!! Trött. Låååång körövning imorgon. Låååååååååångt storrep på lördag. Julmarknad med sång på söndag. Kommer min hals att strejka? Måste köpa honung imorgon! Skall ha min första "musik"lektion imorgon. D...

Av MrsE - 20 november 2012 20:08

Hejsan hej. Har väntat in några vikter som inte kom in igår, men jag kör en sammanfattning av första veckan av BOL del 2, luciafighten nu. En person har valt att hoppa av, av personliga orsaker, och 4 st har inte lämnat in sina vikter. 2 st har gåt...

Av MrsE - 19 november 2012 23:10

Ok..jag är inte alls glad övet veckans invägning..har gått upp 0.7 kg. Känns kass, och motivationen är nere vid fotknölarna. Vet inte varför det blir så. Bro har lovat att inte ta hem mer bakverk, då jag är så enormt beroende av socker. Jag skyller a...

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards