My Fatfight

Alla inlägg under maj 2012

Av MrsE - 21 maj 2012 10:01

Inser nu att jag snurrar lite på siffrorna :-)

Har gått ner lite denna veckan..fan va gött!!


Startvikt: 136,6 kg

Förra veckan: 132,1 kg

Idag: 131,2 kg

Minus: 0,9 kg

Totalt: - 5,4 kg

 

Later!!!

Av MrsE - 21 maj 2012 09:48

Hej hej alla goa människor..här har det varit dåligt på bloggfronten ser jag. Har varit hemma hos familjen sedan i torsdags med barnen, så jag får skylla på det :-)


Solen skiner, allt är grönt och fint och fåglarna kvittrar. Och jag är snuvig och har skitont i huvudet. Detta är 5:e dagen men värk, så jag tror att det kan vara så att lilla jag är lite allergisk..har varit snorig men inte sjuk. Ja, jag skall iväg sen och köpa ngt receptfritt för att se om det hjälper.

Men trots detta så gav jag mig ut på en powerwalk idag. Den första på nästan 2 veckor. Nu får det vbara slut med sjukdomar, och dags att ta tag i allt igen. Det har gått sådär med maten..inte så att det har ballat ur, jag har skött mig ganska bra. Men idag visade vågen på 131,2 kg. Och om jag inte misstar mig (måste kolla tillbaka) så är det vad jag vägde förra måndagen också..så det är ju inget bra resultat. Det gör ju inte att jag är närmare målet..men jag kämpar på!


Japp 4 dagar hos mamma med familj var mysigt. Träffade vänner hemifrån, var på grillkväll, och i stan och handlade lite. Färjade håret, känner mig snygg och fräch..ja eller minus snygg kanske :-) Nu på lördag är det kalas hos mormor, och mer resa. Det funkar ganska bra med barnen på tåget, och denna gången bär det av mot gbg-trakterna. Skall bli mysigt och träffa goa mormor..och jag skall inte röra tårtan!! ;-D


Så ny vecka. Nya mål. Hoppas på minus 2.5 kg denna gång..nu kör vi!!!

Av MrsE - 15 maj 2012 20:56

Har suttit en bra stund nu och kollat in en massa viktbloggar. Det verkar ju som att alla andra klarar detta skitbra...förutom jag. Don´t get me wrong..jag missunnar inte någon sina framgångar..jag är bara avundsjuk. Vikten bara trillar av ( givetvis genom hårt arbete!) och deras mål nås, dom tränar som galningar och lyckas därför. Och jag är avundsjuk..har ju haft så många omstartar nu att jag börjar tvivla på mig själv. Klarar jag verkligen av att gå ner 60 kg? För visst..många av de jag kollar runt på kanske har mellan 15-30 kg att gå ner..klarar man verkligen av 60? Ooohh, blir så f ö r b a n n a d att jag har satt mig själv i denhär situationen. Att jag inte bromsade tåget tidigare. Att ingen sa eller gjorde något, att jag tillät migsjälv gå upp allt jag gått ner. Ja det är många tankar och känslor kring detta. Om jag inte ens klarar av att gå ner 10 kg...hur fan skall jag klara av de resterande 50?


Bara att tänka positivt? Njä..riktigt så enkelt är det inte. Visst, negativa tankar hjälper väll inte, men det är inte så lätt att se ljust på detta.  Det känns nästan lite för mäktigt för lilla mig att klara av själv...ett för stort jobb. Lite för tungt att bära på mina axlar...svårt att ta varenda smäll jag får när jag inte klarar av att hålla dieten..alla mörka tankar och negativa tankar om mig själv.


Jag vet att jag inte kan göra något mer i dagsläget än att göra det jag gör..kämpa på. Äta rätt och röra på mig. Jag behöver inte tänka på det som varit, för allvarligt talat..vad fan skall jag göra åt det nu? Jag KAN inte göra något, det är sanningen och det är det värsta. Jag får försöka se framåt..och se att jag gör den enda jag kan göra..gå ner i vikt!


Tankar som snurrar...jobbigt men nyttigt!


Godnatt!!



Av MrsE - 15 maj 2012 17:54

Snart är ännu denna dagen över...3:e dagen jag har skärpt mig. Men det är inte superlätt skall jag berätta. När man har röda veckan så kan man bli..ja eller JAG iallafall bli sugen på allt och lite till! Ohh kroppen skriker efter choklad nu, men jag skall låta den skrika lite till! Moahahaha..


Trevlig fm med lekgruppen, mycket sång och skratt. Käkade mina knäckisar och ingen god hönekakabit..oh, helt färsk och doftade ljuvligt. Men mina knäckisar var goa dom med. Vet att inte det är det bästa att käka, men det känns bra för mig iallafall. Sätter inte igång sötsuget..


Till lunch blev det sallad med köttfärs. Isbergs, gurka, miniplommtomater, rödlök, köttfärs och en klick turkisk. Det var gott, och jag åt inte upp allt. Härligt!


 


Till middag åt jag nu wookgrönsaker (Gold..skitgoa) med lite av kålen från igår och crabsticks, med vitlök. Mums det med..och jag blev skitmätt och orkade inte allt. Och detta är mkt mindre än jag brukar äta..känns såååå bra!


 


Nu, ner och hänga upp 3 maskiner..sedan en kopp te framför tv:n...halsontet sitter i, men inget att hänga läpp över. Jobbigt är det att rethostan har börja komma bara..men men.


Kram kram!

Av MrsE - 15 maj 2012 08:51

Godmorgon.

Har just käkat frukost (gröt ofcourse) och sitter med en stor kopp kaffe här nu. Fortfarande ont i halsen och snuvig men själva feberkänslan har försvunnit. Skall iväg snart med liten på våran sång och dans grupp som vi går på varje vecka. Kul kul..har inte varit där på 2 veckor, pga sjukdom och röd dag (då det var stängt) så det skall bli kul att se de små...och stora!

Jag tror jag tar med mig 2 knäckisar som innan, så jag inte blir frestad att äta mackor.


Luchen idag kommer bestå av köttfärsen från igår med en stor sallad, och det får nog bli crabsticwook till middag tror jag. Det var ju inte igår man käkade det känner jag. Känner mig uppblåst och irriterad, men det har ju sina förklaringar.

Jag hoppas att gå ner minst det jag upp förra veckan (1,1 kg) men jag vet inte om det går just denna veckan. Igår kunde jag inte träna, och imorgon blev jag nu på morgonen ombedd att följa med stor till badhuset under skoltid..och det kan man ju inte tacka nej till. Får nog bli en promenad därifrån, hem kanske? Eller dom vill nog att jag skall följa med på bussen..ja vi får se hur det blir. Så torsdag är mitt enda hopp att ta en morgonwalk..om jag är bättre i hals och kropp. Så det blir ju inga 3 kg denna veckan..det förstår vi alla :-) Men då är det ännu viktigare att jag sköter maten!!


Ha en bra tisdag!!

Av MrsE - 14 maj 2012 17:06

Gud, känns som att allt har handlat om mat idag!! Lite jobbigt...men a girl has got to eat! Var ju iväg och handlade innan, strosade omkring ett bra tag och kollade noga in allt. Sedan hem och käkade räksallad a la mannen


  Det var mumsigt. Räkor, färsk svamp, isbergs, tomat och gurka. Till det en vitlökssås...


Efter det blev det lite vila..jag frös som en galning, låg med dubbla filtar, morgonrock och tjock tröja :-) (Men nu känner jag mig lite piggare)

Hämtade barnen..regnade fortfarande.

Kom hem..tillagade det underbara kålhuvudet jag köpt. Finstrimmla det tar sin lilla tid, men det är ganska rogivande tycker jag. Stekte upp det med bara lite salt och peppar. Visst blir man lurad av hur mkt det ser ut att vara när man börjar, med hur mkt man får på slutet? :-)


    OOhhh, såg nu att kortet efter var felvänt...orkar inte fixa :-)


Till middag blev det precis denna stekta kål, lite kokta grönsaker, köttfärs och 1 msk turkisk yoghurt. Orkade inte äta upp allt, men det var gott.


 


Barnen håller på för fullt...jag har fått lingonveckan = underbart humööööööör! Oh..orkar inte ngt just nu, men det går väll över.


Höres


Av MrsE - 14 maj 2012 08:35

Japp. Måndagen är här igen. Kära kära måndag.

Vägdag..skulle kunna vara jättekul och spännande, men det vet vi ju alla att så är inte fallet denna gången. Jag började käka förrförra fredagen, och förra måndagen hade jag bara gått ner ynka 100g.

Jag svor och gav mig fan på att denna veckan skulle jag klara 2,5 kg. Men inte plus!!!!! Jag menade ju minus såklart...det var där min hjärna missuppfattade mig tror jag. Men här kommer resultatet iallafall...även om jag skäms:


Startvikt: 136,6 kg

Förra måndagen: 130,9 kg

Idag: 132,1 kg

Upp 1,2 kg....suck...hejdå mål.

Totalt: -4,5 kg på 4 veckor....kasst


Förbannad, besviken och här får jag ju se svart på vitt vad en massa ätande och skit gör med min stackars kropp. Upp ner, upp ner, hela jävla tiden. Stackars hjärta..och alla små innälvor jag har. Stackars kropp, hjärna, skelett och psyke. Att dom orkar hålla igång mig, efter hur jag behandlar dom? Helt sanslöst..tack får jag väll säga. Jag skall bättra mig..


Happ, så ser det ut iallafall, vågen ljuger inte.


Då skall jag iväg och handla, hade ju tänkt gå ner eftersom jag mår för dåligt för att ge mig ut på en powerwalk. Men lite vardagsmotion i form av en promenad ner till stan tyckte jag väll skulle funka. Men regnet öser ner..kul. Inte. jag blir så less..på allt.

Men jag kanske trotsar skiten och ger mig ut iallafall..bara för att jag kan!!! ;-)


Idag blir det mumsig sallad från mannen till lunch, bild kommer senare, och kanske fisk till middag. Får se vad masterchef kommer på, ;-)


Ha det gött, hörs!!



Av MrsE - 13 maj 2012 20:36

Oh dessa förkyldningar..jag orkar inte med dem. Alla skall bli sjuka, ja det är en regel. Suck...halsen värker och jag är inne på andra koppen te nu...huvudet dunkar men man kan ju inte göra mer än att vila, dricka vatten och knapra piller.


Till middag blev det ju kyckling, grönsaker ( världens tråkigaste men så är det dagen innan storhandlingen ;-)) och resten av vitlöksdippen..jag insåg när jag tittade på kortet att det såg ut som det var 2 dl sås eller ngt, men det var det inte ! Nästan 2 msk bara, och jag käkade inte upp allt.


 


Väntar på BB söndagsshowen..beroendeframkallande yes.

Tog 2 knäckisar innan med, och känner mig sugen nu, men jag skall bara dricka upp koppen med te sen blir det inget mer ikväll. Ser fram emot att få hem lite god mat imorgon. Blir som vanligt mycket kyckling, lax, köttfärs, fisk, grönsaker och räkor tänkte jag smälla till med denna gången. Om de inte är så förbaskat dyra. Nu skall här göras nyttig mat :-)


Jag tar mitt snuviga själv till soffan nu..och ni får ha en härlig söndagskväll!!

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards