My Fatfight

Alla inlägg under maj 2012

Av MrsE - 13 maj 2012 13:43

Helst skulle jag vilja skita i att äta på ett par veckor, men vi vet ju alla att det inte funkar så. Måste äta för att gå ner i vikt..vem kom på en sådan dålig ide ? :-D

Så idag blev det fisk , grönsaker och en liten röra med vitlök och gräddfil till det. Mums..ja men visst. Bildbevis följer..men som sagt, jag är ingen matfotograf ingen kock heller, utan jag käkar enkelt och bra. haha, ja ibland iallafall.


   


Hörs senare!


Av MrsE - 13 maj 2012 08:45

Hej alla...idag vaknade jag av att solen sken in på mitt ansikte. Och det känndes som att det verkligen behövdes. Jag behöver lite värme, lite nytt liv, lite energi och inspiration just nu. Tänk vad några solstrålar kan göra.


Sen att jag mår kass, det är en annan sak. Liten har ju varit hemma sjuk hela veckan, nu är stor snuvig och hostig med. Och jag...oh vaknade med tungt huvud täppt näsa och rivig i halsen. Barnen skall nog gå till skola och dagis imorgon, men jag är rädd för att jag inte kan köra igång med mina powerwalks då. Vill ju bli frisk först. Får bli vila och alvedon idag, så får vi se vad morgondagen har att erbjuda. Behöver även fylla på kyl och frys då..har verkligen ingen lust att åka och storhandla, men det är en nödvändig sak. Får ta det imorgon..


Annars har jag käkat gröt till frukost. Det blir kokt fisk med grönsaker till lunch och stekt kyckling med grönsaker till middag. Om jag blir sugen imellan det får det bli frukt eller knäcke. Och en massa vatten. Även för huvudet..

Jag hoppas detta blir bra, jag vill satsa allt, och jag hoppas energin och motivationen återkommer snart. Men jag mår illa när det kommer till sötsaker och annan skit. Det står mig upp i halsen..urk.


Hoppas på en lyckad dag..jag skall kämpa på..


Ha det bra!!


 

Av MrsE - 12 maj 2012 22:05

Ibland funderar jag på operation...men jag vet att det är mkt av detta som sitter i mitt psyke, och då kommer inte en mindre magsäck att hjälpa mig. Och så är jag rädd...för operationer. Ja det är en tanke som kommer fort men försvinner ganska fort igen. Jag skulle kanske få en genom landstinget...så stor är jag nog...men..nej..jag skall klara detta. Det är ju faktiskt något jag måste klara av inför resten av livet...att äta nyttigt och röra på mig.


Att det skall vara så vårt..att man skall få kämpa så. Att man kan få så många motgångar och misslyckanden mot sig. Att man kan gråta så många tårar..svettas så många droppar, hata sig själv så mycket...och ändå inte kunna göra ngt åt det! Helt ofattbart.

Jag måste satsa 100%, måste gå in för det. Sätta mig själv först för en gång skull. Focusera och kick some ass...mitt eget då

;-)


Nu glömmer vi denna veckan, denna kvällen, ja allt vad detta heter, och satsar på en underbar söndag som skall starta med gröt, banan och mjölk. Precis som det skall vara när jag mår som bäst!!!


Natti natti

Av MrsE - 12 maj 2012 14:25

Ja...ok jag lever. Känner jag mig levande? Nej. Känner jag mig kass, värdelös, som en looser, en som ger upp och faller dit hela tiden?? JA, det kan man lätt säga.


Har haft en skitvecka..matmässigt iallafall. Helt otroligt vad jag ramlade dit. Jag vet inte vad som gick fel..jag blev lat. Jag föll tillbaka i gamla vanor, jag var precis som den jag hatar att vara!!!


Ett sjukt barn gjorde att det inte blev några powerwalks på hela veckan..det betyder givetvis inte att jag skall vräka. Ännu mindre då, men det funkade inte! Jag hade vant mig vid att röra på mig, och sedan ha bra kontroll på maten. När en sak sket sig, sket sig allt. Har käkat som bara den. Samma skit som innan. Struntat i mat och käkat skit...som vanligt. Godis, chips, glass, kakor, kolhydrater i mängder, dricka...ja allt man kan tänka sig och lite till. Usch..jag mår illa. Av maten och av mig själv.


Ledsen för att jag inte når mina mål, att jag inte kan hålla mig från skiten, att jag gett upp, att jag ramlade av den där jävla vagnen igen!! Igen igen igen!!


Ok så vart går jag nu då?? Tillbaka till skiten, eller skall jag fortsätta kämpa? Just nu känner jag för att begrava mig i en chipsskål...men jag vet ju vad jag måste göra..


Energin är på noll..givetvis. Allt är på noll. Jag kommer ha gått upp 5 kg denna veckan!! Jag längtar inte till vägdagen på måndag, men jag måste väga mig. Måste se vad jag gjort för skada. Skall väga mig, sedan gå vidare. What´s done is done!!


Hörs

Av MrsE - 7 maj 2012 11:39

Jag fortsätter min första dag efter kolhydratschocken till helg, med en mumsig lax lunch. Stekt lax med massa citron och citronpeppar på, feta & oliv keso (premiär, och den var mkt god) , sallad med tomat, några oliver, gurka och salladsblad. Japp det får duga :-)


Ps, Tack för underbara pepp-kommentarer!! Det värmer.


 

Av MrsE - 7 maj 2012 08:31

Ok jag känner att jag måste få lite struktur på det hela..kan inte flumma runt utan måste ha lite mål med hela denna viktresan.


Ja det stora målet är ju att komma ner till 75 kg. Men kära vänner, det är ju en låååång bit kvar. Ett annart stort delmål är ju att komma ne rpå 2 siffrigt..så 99 kg. Också en stund dit.


Men vi kan väll säga att nästa månad, vid denna tid...eller vi säger 4 veckor för enkelhetens skull..så skall jag ha gått ner 8 kg! Men det känns väll som en bra siffra. 8. 8 kg..ja det slår vi till på. Då väger jag ca 122 kg. Då är vi på 4:e juni. 1 månad fram till 4 Juli så satsar jag på 8 kg till. Då är jag nere på 114 kg. En månad till 4:e augusti 106 kg. Sedan blir det troligtvis semester. Ja jag skall ner så jädra mycket jag kan till denna semester. Jag måste!!

Men 24 kg.

 Kan jag klara av det på 3 månader ungefär? Ja jag skall ge allt jag kan!! Jag kan slå migsjälv gul och blå när jag tänker på att skulle jag ha kört igång tidigare så hade jag kunnat vara nära målvikten till semestern. Men..jag behöver inte mer ångest, så jag lägger ner det.


Några kanske tycker det verkar orealistiskt..men jag måste satsa stort känner jag. Kan inte satsa på 4 kg i månaden, det känns inte kul.

Så om jag skall klara av att ha gått ner 8 kg dessa första 4 veckor så har jag  ca 2,5 kg kvar. Klarar jag detta, denna veckan? Det återstår att se :-)


Just nu känner jag fortfarande av alla kolhydrater jag åt denna helgen. Är sugen på mackor och allt annat ni kan tänka er..men jag skall stå emot. För annars kommer jag inte kunna nå mina mål.


Later!!


Av MrsE - 7 maj 2012 06:51

Japp...då var det måndag igen. Måndagen efter the weekend in diet-hell!! Inte för att jag går på en diet..blaha blaha. Nej det har varit hemskt. Tappade kontrollen ngt grymt. Jag är besviken, ledsen, men vad skall jag göra åt det nu?? Det enda jag kan göra är att föröka komma på banan igen..kan INTE fortsätta såhär.


Vägdag..verkligen skitkul. Ställde mig på vågen och den visade 130,9 kg. Jo men 100 g ner dennaq veckan då..det började så bra, jag var under 130 kg och glad. Men nu är vi tillbaka där vi startade förra veckan. Suck.


Startvikt: 136,6 kg

Förra måndagen; 131 kg

Idag: 130,9 kg


Idag blir det ingen powerwalk heller. Liten är hemma med feber, så där försvann den ut genom fönstret. Det hade annars varit ett bra sätt att kickstarta det hela igen. För de dagar jag inte tränar är de dagar jag vill äta och har ätit!!! Jag ser sambandet klart och tydligt. Frågan är hur jag skall ta mig ur det hela..


Vi höres senare alla!

Av MrsE - 6 maj 2012 07:15

En skitkväll, en skitmorgon, en skithelg!!!!! Besviken.. Allt kommer ju att visa sig på vågen imorgon..jag kommer få plus. Hatar när jag mister kontrollen, det är som ngn annan tar över min kropp. Hata detta matmissbruk, jag försöker vara stark, men det är inte enkelt att tacklas med detta själv. Men jag MÅSTE!! Finns ingen tid för misslyckanden. Jag har bara detta liv, och jag kan fan inte leva som jag gjort.


Jag måste hitta kontrollen igen. För det är ingen fråga om att jag vill detta. Bara att viljan inte alltid styr över hjärnan..Jag får kämpa vidare. Fan det gick ju så bra!!!!!


Hörs

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards