My Fatfight

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

15 okt-12 God Måndag kära vänner.

Av MrsE - 15 oktober 2012 08:28

Hej alla godingar...detta är eran värdelösa MrsE som talar. Jag har haft bloggtorka, av det värre slaget. Inte haft nåååågon lust eller energi. Kanske har det med att göra att Liten varit hemma i 1 vecka sjuk, och Stor dålig sedan fredags. Själv hade jag ont i halsen hela förra veckan, och lite småfebrig, och huvudvärk. Men nu är vi alla mkt bättre och på banan igen!


Ok, what´s new? Nej men jag kör igång med LCHF idag, och det känns toppen. Jag skall ligga så lågt jag bara kan på kh, men under 20g/dag iallafall. det skall jag klara, utan problem tycker jag. Jag startar denna dag med världens godaste frukost. Eller lunch för den delen med. Jag har skrivit om den förut, men jag kan göra det igen för nytillkomna läsare.


Tonfiskröra & ägg


1 burk tonfisk i olja

Ca ½ hackad rödlök

4 msk majjo (Äkta varan såklart)

Ca 2 nypor ( eller tsk, eller vad man nu skall säga :-)) dill. Jag använder fryst.


Gegga ihop allt och servera med 2 kokta ägg. Röran blir till 2 ggr. Detta är supermumisgt, jättemättande och helt helt uuunderbart ;-) Prova och kommentera.


Det jag tycker skall bli...tufft är ju allt detta planerande. Som jag VET att jag MÅSTE börja med, för mig egen mathälsas skull. Jag kan inte stå där och stirra in i kylskåpet och undra vad jag skall göra. Nej, en plan krävs. Som tur är, är jag inte kräsen när det kommer till att käka samma mat, så det får bli mkt köttfärsås, biffar, omeletter, ägg, ägg och...ägg. Kyckling med...och fisk. Jag kommer inte sakna frukten, och inte grönsakerna. Skall dock käka lite, kokta ovanjord sådana. Ja vi får väll se vad som händer denna veckan. Behöver börja röra på mig med. Nu öser det ner här hemma, och jag kände precis att det läcker in i mina joggingskor. Toppen. För det första vill jag ha ett par gummistövlar..eller helst stövletter. Skor har jag faktiskt ett annat par, men dom är liiiiite i det minsta laget. Är man bigfoot så är man! :-)


Veckans vikt är inget att hurra över. Däremot bua går bra. Nej vi skall inte deppa ihop, jag vet att jag käkat fel, skit och lite till skit.


Förra veckans vikt: 130,0 kg (jippie)

Denna veckans vikt: 130,4 kg (Buuuuu)

Plus denna veckan: +0,4 kg

Minus sedan urminnes start: -5,8 kg

Minus under BOL: -4 kg


Inte glad, men gjort är gjort. Vill ju lyckas, men verkar inte få till det. Andra verkar klara det galant, men jag får kämpa för minsta lilla sak.


Jag undrar ibland hur det kom sig att just jag blev fet. Jag läser på många av era bloggar att ni måste hålla på med samma sak som jag, vilket är att tänka på vad du käkar, vad du skall käka, när du skall käka, varför du skall käka just det..heeeela tiden!! Det är ett heltidstänk, och det är fruktansvärt jobbigt. Man kan inte släppa tänket, för då är resultatet som ovan.

Varför blev inte jag "normal" och åt det jag skulle äta, när jag ville utan att behöva lägga ner så jävla mkt energi på allt runtomkring. Och jag kommer aldrig kunna äta normalt..jag kommer alltid vara en tjockis i en normalstor kropp (förhoppningsvis).

Jag brukar alltid dra fram fiolen och dra den om att hur skulle det gå att ge en annan missbrukare sin drog varje dag, tex 3 öl. Men man får absolut inte ta 4, eller 5. Att kunna ligga på 3 öl, och aldrig vilja ha mer. Att nöja sig med det. Inte sluta helt (som man kan göra med öl, men inte mat) utan hela tiden, resten av livet behöva dricka 3 st, men aldrig 4. Det är fruktansvärt svårt, och det känns...omöjligt ibland. Visst jag kan ropa hejjaramsor och göra fina målbilder med glitter och lim, men faktum kvarstår. Att det är en enorm kamp, att hela tiden behöva tänka på mat. Jag skulle vilja vara "normal" om så bara för 1 vecka. Vad härligt att slippa allt detta på mina axlar.


Nej, nu går vi vidare i dagsordningen. Frukosten är serverad, och kaffet luktar gott. Jag skall vara duktig denna veckan och fylla i allt jag äter, för att få lite koll på det hela.


Ha en bra dag, och ni som är med i BOL, glöm inte skriva in era vikter!!!! Spännande att se hur det gått för er..har ju fått endel underbara resultat redan!


Ha en bra dag, hörs senare!





 
 
Kattis

Kattis

15 oktober 2012 09:35

Kattis lag röd 136,5

http://tjockiskattis.blogg.se

 
Kattis

Kattis

15 oktober 2012 09:37

Så mycket blandat i det här inlägget att jag inte riktigt vet vad jag ska börja kommentera!! ;) men börjar väl från toppen: skönt att ni börjar må bättre nu!

Lycka till med LCHF, röran låter helt underbar.

Och den enorma kampen.. ja. Det är ju så. Man kommer aldrig bli frisk och det är sjukt. Jag vet inte vad mer jag ska säga än så :(

http://tjockiskattis.blogg.se

MrsE

15 oktober 2012 10:05

Haha..nej jag förstår att det verkar rörigt..jag bara skriver som det kommer. Ingen röd tråd här inte ;-) Men tack för kommentaren, och vi får väll helt enkelt kämpa på. Vad annars liksom? Kram

 
Anna

Anna

15 oktober 2012 14:11

Ja, det krävs mycket tänk och mycket planering. men det går! Jag ser ju hur det tickar minus varje vecka nu och jag är sjukt nöjd! Mina bästa tips;
1 Gör en matsedel, tar en timme, en gång i veckan sen är det klart.
2 Ha ingenting hemma (alltså sockerskit) Fyll kylskåpet med sådant som är bra. För min del frukt, grönt utan för mycket frukstocker. LCHF är jag dålig på men ja, fyll med det som är bra för dig att äta :)
3 Skaffa en "mentor". Med det menar jag, en person, en blogg som du alltid kan inspireras av. För min del är det Olga Rönnberg och hennes, blogg, faceboock och twitter. När jag känner mig trött, hängig och bara allmänt omotiverad så går jag in där och läser lite. Kanske skuttar jag inte ut på en träningsrunda men tillräckligt för att känna, Jag vill förändra mig!
4 När jag sitter på min träningscykel hemma i vardagsrummet tänker jag på hur fin jag kommer bli, jag berömmer mig för hur duktig jag är, kollar på mina lår och tänker, fan vad muskliga ben du har! Funderar ut hur nästa dags träning ska se, ut, vad passar? dottern hemma? Positiva tankar HELA tiden.

oj långt det blev. Men vill bara hejja på och dela med mig av vad som inspirerar mig.

http://www.fettvardag.blogg.se

MrsE

15 oktober 2012 14:34

Det gör inget att det blev långt! Och tack för vettiga förslag och tips. Skall absolut göra matsedel, det är a och o. Jag får bättra mig ;-)

 
Ingen bild

mumma

15 oktober 2012 20:08

Hej ALLA igen!!!! nu ä de dags..... 116kg ;-)

MrsE

15 oktober 2012 20:35

grattis mumma!!!

 
alex

alex

15 oktober 2012 21:48

118,8 kg var det såg fel.... bara så du vet

http://mlbloggen.blogg.se

MrsE

15 oktober 2012 22:34

Samma som du skrev innan ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MrsE - 26 november 2012 22:20

Hej!   Jag har fått in vikterna på de som redovisade förra veckan, och de jag inte fått in var samma som inte skrev förra gången, så jag antar att de inte är med. Jag kör en lista här ikväll iallafall.   Vinnaren av BOL del 2 vecka 2 ääääääär...

Av MrsE - 26 november 2012 19:54

Återkommer imorgon med veckans BOL vinnare. Har inte fått allas vikter ännu. Hörs....

Av MrsE - 21 november 2012 23:15

Skall sova. Rethosta och halsont...igen!! Trött. Låååång körövning imorgon. Låååååååååångt storrep på lördag. Julmarknad med sång på söndag. Kommer min hals att strejka? Måste köpa honung imorgon! Skall ha min första "musik"lektion imorgon. D...

Av MrsE - 20 november 2012 20:08

Hejsan hej. Har väntat in några vikter som inte kom in igår, men jag kör en sammanfattning av första veckan av BOL del 2, luciafighten nu. En person har valt att hoppa av, av personliga orsaker, och 4 st har inte lämnat in sina vikter. 2 st har gåt...

Av MrsE - 19 november 2012 23:10

Ok..jag är inte alls glad övet veckans invägning..har gått upp 0.7 kg. Känns kass, och motivationen är nere vid fotknölarna. Vet inte varför det blir så. Bro har lovat att inte ta hem mer bakverk, då jag är så enormt beroende av socker. Jag skyller a...

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards