My Fatfight

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

19 Okt-12 The fattie is baaa aaack!

Av MrsE - 19 oktober 2012 08:39

Ja men godmorgon alla goa!


Så länge kunde jag hålla mig borta :-) Nej, men jag saknade er alla, och loggade in här idag med en massa fina kommentarer från andra kämpar, tack

Vi lämnar detta nu, och går vidare.


För det går skiiiiitbra för mig nu! LCHF är min diet. Det funkar kanon för mig. Jag har fuskvägt mig, så jag vet att detta kommer bli en bra vecka :-) Det bästa är ju att jag k ä n n e r mig bättre. Jag mår bättre. Jag är inte hungig. Humöret börjar jämna ut sig ( sorry Bro) och huvudvärken är nästan borta. Denna kropp är förhoppningsvis snart fri från socker. Jag håller mina kh ganska strikt och äter inte så mkt grönsaker..alls. Utan protein och fett. Och som sagt, jag är nöjd och glad.

Skall bli kul faktiskt att väga in sig på måndag, bara för att se och visa hur bra det gått, och hur jag har kämpat och faktiskt lyckats. En låååång väg kvar men jag har fått en bra start tycker jag.


Och mycket av detta beror ju faktiskt på er..och BOL. En ganska bra ide för att komma från mig :-) Det känns sporrande, och liiiite tävlinginriktat att köra det. Hoppas att ni tycker det med. Vi kör som vanligt på måndag, lämna in era vikter i något av inläggen, så fixar jag det såfort allas vikter kommer in. Det var 2 st som inte lämnade förra veckan ( plus en som jag vet varför) och jag hoppas att ni fortfarande vill vara med. Om inte, just let me know.


Jo, jag måste berätta lite om julshowen. Ok...det började med att jag trodde att det skulle vara som en liten julkonsert i kyrkan. Fint, myspys. Det visade sig vara 60 sidor manus och sånger, band, kulisser, ljudproffs och ljussättare. Ok, trevligt. Det fortsätter med att jag skall sjunga solo på Dagen är kommen..alla verser. Sticket i Till dom ensamma, gruppsolo i en vers till Julen är här..och..tadaaa, en av de största talrollerna i akt 2, som avslutas med ett stort och rivigt solonummer.

Ja herregud, hur blev det såhär? :-) Sjunga kan ja, det har jag gjort sedan jag var liten, på scen och i olika uppsättningar, stora som små. Men spela teater? Nja, jag brukar väll ha små statistroller isåfall. Men denna rollen är så rolig, och jag skall få spela lite på min bitchiga sida (inte för att den finns ;-)) Och det skall bli skitkul. Problemet är bara antalet repliker..och längden på dom. Jag får öva som en liten blå. Men som sagt det skall bli skitkul.


Och när jag nu skall vara i sådant blickfång, är min viktminskning ännu viktigare! Jag kommer synas en massa...något som vi tjockisar är ganska bra på att undervika. Men nej nej, detta är en del i mitt nya tänk. Varför skall jag gömma mig? Gillar du inte vad du ser, blunda. Herregud, vi är väll alla människor och har rätt att finnas till och göra det vi gillar och är bra på. Japp. Iallafall tänkte jag sätta lite nya mål.


Jag ville ju gå ner 12 kg under BOL-tiden..det kommer jag nog klara. Eller det KOMMER jag att klara. Då skulle jag väga..122,4 kg den 12:e november, då det är sista invägningen. Det är sedan ca 4 veckor kvar till premiären, och jag skulle vilja gå ner 6 kg till. Tack! :-)


Ok, så målet till premiären 9/12 är att väga 116,4 kg! Ok, vi kör på det!


Nu, förberedelser på kursen, sedan möte på skolan, sedan rep.


Fredagsmyyyyyys, får bli lite brieost. Det om något är väll gott. Godis är äckligt, eller hur Kattis ?:-)


Nu tonfiskröra och kaffe.

Ha en bra dag, vi hörs!

 
 
Kattis

Kattis

19 oktober 2012 09:58

Yay!! :) Både för att du är här, och för att LCHF går bra och för att du ska få sjunga solo och för att du ska få visa din bitchiga sida haha ooooch för det nya tänket; klart du inte ska gömma dig!! Bara massa yay yay yay idag på morgonen ;)

Ja BOL var typ det bästa som kunde hänt nu haha! Tror inte jag hade kommit igång än ens, om det inte vore för BOL. En riktig spark i röven var det och det är kul att kämpa ihop med er andra :)

Godis är svinäckligt! :D

http://tjockiskattis.blogg.se

MrsE

19 oktober 2012 10:34

Hihi...härligt. Japp en massa glädjerop hela morgonen lång!! ;-)

 
Ingen bild

Lena

20 oktober 2012 22:33

Härligt att se att du är tillbaka, lovely!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MrsE - 26 november 2012 22:20

Hej!   Jag har fått in vikterna på de som redovisade förra veckan, och de jag inte fått in var samma som inte skrev förra gången, så jag antar att de inte är med. Jag kör en lista här ikväll iallafall.   Vinnaren av BOL del 2 vecka 2 ääääääär...

Av MrsE - 26 november 2012 19:54

Återkommer imorgon med veckans BOL vinnare. Har inte fått allas vikter ännu. Hörs....

Av MrsE - 21 november 2012 23:15

Skall sova. Rethosta och halsont...igen!! Trött. Låååång körövning imorgon. Låååååååååångt storrep på lördag. Julmarknad med sång på söndag. Kommer min hals att strejka? Måste köpa honung imorgon! Skall ha min första "musik"lektion imorgon. D...

Av MrsE - 20 november 2012 20:08

Hejsan hej. Har väntat in några vikter som inte kom in igår, men jag kör en sammanfattning av första veckan av BOL del 2, luciafighten nu. En person har valt att hoppa av, av personliga orsaker, och 4 st har inte lämnat in sina vikter. 2 st har gåt...

Av MrsE - 19 november 2012 23:10

Ok..jag är inte alls glad övet veckans invägning..har gått upp 0.7 kg. Känns kass, och motivationen är nere vid fotknölarna. Vet inte varför det blir så. Bro har lovat att inte ta hem mer bakverk, då jag är så enormt beroende av socker. Jag skyller a...

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards