My Fatfight

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

Solen skiner och jag är mätt!!

Av MrsE - 25 oktober 2012 14:22

Hej alla. Och tack för era grattis :-) Kanske löjligt att bli så glad över 10 kg, men det är fan stort för mig. Jag har ofta klarat 7-8 kg, men sedan vänder det. Läste ngt inlägg någonstans, där en tjej kommenterat med att det kan vara så att när det börjar gå bra, så unnar man sig. Och visst!! Hallå nötskal! Så har det absolut varit för mig innan. De veckor jag gått ner mest, har alltid följts av dagar eller hela veckan, av skitmat. För då kde jag att det kunde jag vara värd. Ja, man tänker helt koko. Men så var det iallafall. Men inte nu längre! Jag skall nå hela vägen fram.


Frukosten idag var ju....pinsam. Jag m å s t e koka ägg på kvällen, så att det finns. Jag åt 4 ostrullar imorse. Men hallå? Är det en bra frukost? Nej..men jag hann inget annat. Var lite småhungrig under fm, och drog med bro upp till mannens hak. Jag rullade därifrån så jädrans mätt. Jag tog en ...150g, tror jag att det var, hamburgare med massa ost på. En liten sallad, som jag bara åt 1/4 av ett blad av, 3 skivor tomat, lite färsk svamp och lite ost till. Ett kokt ägg..som jag inte orkade äta upp hela. Ja herregud..vilken syn. Vilken tallrik. Den skulle nog inte sälja bra :-) Men det var så jädrans gott. Mat smakar godare ibland när andra lagar åt mig. Lite vardagslyx.


Jag vet att jag inte kommer orka ngn middag innan jag åker till kören, så jag tänker ägg. Jag tänker 2 ägg. Jag tänker att jag tar med mig 2 ägg i väskan, och när dom andra mumsar på mackor, bullar och kakor ( jaaaa, det bjuds på fika varje gång! Och inte lite heller) så mumsar jag på mina ägg. Alla glada och belåtna. Skall bli så kul att komma dit, för det är verkligen en underbar stämmning där. Man blir omhändertagen och jag känner mig som en i gruppen..efter bara typ 1 månad. Ja, jag är lycklig när jag får sjunga, och jag tror att detta är en stor del av att det funkar bra för mig med vikten nu. Det måste funka med många delar i livet för att jag skall orka eller kunna fokusera på vikten. Och detta med kören har hjälpt mig!


Hoppas att det funkar bra för er andra XL-tjejer, och att ni kämpar på här ni i vecka 6 av 8 i BOL.

Jag tänkte köra igång en ny utmaning efter denna, har ni några tips på vad den kan innehålla, eller skall det vara samma som nu? % viktnedgång? Ja ni kan väll kommentera om ni vill, och om ni är intresserade av att köra. Ingen mening om bara jag är på, haha.


Ha det bra!!!! Kram

 
 
Ingen bild

mumma

25 oktober 2012 15:54

Självklart vill ja vara med på denna resan...... en morot att väga sej på måndagar,har brukat väga mej på fredagar men mycket bättre tycker ja med måndagar,då håller det bättre på helgen också..... men lite så ä de la.... ungefär att man kan stoppa i sej på helgen o "reparera lite under veckan" ;))

MrsE

25 oktober 2012 16:31

Bra braaa! Ja det är en sporre att hålla sig i skinnet :-)

 
alex

alex

25 oktober 2012 16:26

Kan vi inte förlänga den här tävlingen typ till slutet av november eller mitten av december och sedan ha en liten "pause" över jul och börja något nytt typ efter julldeigheten. Det är ju bara några få veckor vi förlänger tävlingen med :).... eller så kan vi starta en ny som håller på fram till mitten av december:) men det kunde vara skönt med en lite pause så är man extra peppad till januari :)

http://mlbloggen.blogg

MrsE

25 oktober 2012 16:30

Ja jag är med dig. Vi skulle kunna köra en ny om 2 veckor fram till lucia? Ett luciarace? Och sedan sätta igång efter nyår...bra bra :-) Jag tänkte att starta en ny ifall det finns nya som vill vara med..kanske enklare för dom då.

 
Ingen bild

mumma

25 oktober 2012 16:58

Hej igen...... kan vi inte ha dom som vill under lucia till nyår,för egen del tror ja på att ja behöver detta!!! mycket frestelser!!!! Bara ett förslag ;) Jag ä "flexibel" skall kännas bra för ALLA !!!

MrsE

25 oktober 2012 17:51

Absolut..också en bra ide...en fram timl lucia och en som sträcker sig över jul och nyår. Så kan vi också göra. Ja jag behöver absolut också ha koll över jul.

 
Kattis

Kattis

25 oktober 2012 22:23

Det är inte alls löjligt att bli glad över 10 kilo!

Angående vidare tävlingar så gillar jag upplägget som är nu väldigt mycket och kommer haka på direkt oavsett vilka veckor/månader det sträcker sig över! Jag är sjukt glad om du orkar fortsätta mecka med det för det är verkligen väldigt peppande för mig.. jag själv hade aldrig orkat sitta med alla dom siffrorna som du får in varje vecka, hade blitt galen :P

http://tjockiskattis.blogg.se

MrsE

25 oktober 2012 23:10

Ja det kommer nog bli samma upplägg, med kanske ngn liten extra sak varje vecka ;-) Nej men det är inget meck..i like it :-)

 
emma-isabella

emma-isabella

26 oktober 2012 17:23

Hej. Grattis till dina 10 kilo som försv unnit. Känns underbart antar jag? Jag har gått ner 8,5 kg.. så 1,5 kg kvar till mitt 10 kilosmål. :)
Hejja hejja.
Allt bra med dig?
Hoppas du får en fin helg.

http://www.emmaisabellavictoria.se

MrsE

26 oktober 2012 18:11

Tack snälla du. Ja det känns toppen! Grattis till dig med..bra jobbat. Allt är fint med mig, samma med dig hoppas jag. Helgen skall spenderas med familjen så det blir toppen. Hoppas du får en trevlig helg med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MrsE - 26 november 2012 22:20

Hej!   Jag har fått in vikterna på de som redovisade förra veckan, och de jag inte fått in var samma som inte skrev förra gången, så jag antar att de inte är med. Jag kör en lista här ikväll iallafall.   Vinnaren av BOL del 2 vecka 2 ääääääär...

Av MrsE - 26 november 2012 19:54

Återkommer imorgon med veckans BOL vinnare. Har inte fått allas vikter ännu. Hörs....

Av MrsE - 21 november 2012 23:15

Skall sova. Rethosta och halsont...igen!! Trött. Låååång körövning imorgon. Låååååååååångt storrep på lördag. Julmarknad med sång på söndag. Kommer min hals att strejka? Måste köpa honung imorgon! Skall ha min första "musik"lektion imorgon. D...

Av MrsE - 20 november 2012 20:08

Hejsan hej. Har väntat in några vikter som inte kom in igår, men jag kör en sammanfattning av första veckan av BOL del 2, luciafighten nu. En person har valt att hoppa av, av personliga orsaker, och 4 st har inte lämnat in sina vikter. 2 st har gåt...

Av MrsE - 19 november 2012 23:10

Ok..jag är inte alls glad övet veckans invägning..har gått upp 0.7 kg. Känns kass, och motivationen är nere vid fotknölarna. Vet inte varför det blir så. Bro har lovat att inte ta hem mer bakverk, då jag är så enormt beroende av socker. Jag skyller a...

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards