My Fatfight

Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

21 feb -12 Träningen som aldrig blev av..

Av MrsE - 21 februari 2012 20:53

Ja vart skall huvudet vara om inte hemma? Där jag glömde mina träningsbyxor. Det upptäckte jag när jag hade fixat barnvakt, åkt bussen ner till stan, gått till gymmet, laddat och peppat mig själv att nu fan skulle jag sätta igång efter sjukdommar och brist på motivation. Jaja, det får bli imorgon istället. Inte så mycket att göra åt. Lite vardagsmotion blev det iallafall :-)


Matmässigt har det gått bra idag. Jag har varit hungrig, men försökt att göra andra saker. Unnade mig en tidning idag...istället för godiset jag var sugen på. Det känns bra att kunna unna sig utan mat....en annorlunda känsla.


Ja motivationen har ju inte varit på topp, jag vill ju så gärna nå målet, jag kollar på min motivationsbild, jag fantiserar, kollar smalkläder på nätet osv, men ibland blir behovet av mat för starkt iallafall. Men jag kan inte göra så mycket mer än kämpa vidare. Jag vet att det självklart är bäst att kunna äta aaaaallt, i normala portionen och röra på sig. Herregud jag vet! Jag tror att de flesta tjocka personen är som jag, vi vet precis vad vi skall äta och inte, hur många kcal den och den innehåller, hur mkt jag måste träna, vilka dieter som funkar osv. Men det går bara inte att få till det.  Frustrerande. det är som att kämpa mot ett starkt monster...som är din egen hjärna.


Har ni något fatmoment? Alltså en stund eller sak som gör att du verkligen känner "Ja, jag är verkligen inte smal" ;-)

Mitt är när jag skall hänga upp tvätten på tork och jag kommer till mina jeans. Haha, undrar varje gång vem faen slängde i ett tvåmannatält i min tvättkorg! Herregud, det är ingen vacker syn att se rövomfånget sådär platt framför mig..nej fy.


Ha en härlig kväll, och alla XL-tjejer..fortsätt kämpa!!

 
 
Ingen bild

M

21 februari 2012 22:21

Tråkigt att du hade glömt byxorna hemma. Men skönt att de iaf funkat med maten =)
Jag vet precis som du vad man ska äta osv men även fast man vet så stoppar man i sig allt iaf. Jag kan åka till affären ibland enbart för att köpa godis. Jag säger till mig själv hela tiden att jag inte borde göra det men jag gör det iaf och sen äter man upp allt och mår skit efteråt för att man åt. Helt sjukt.

Har testat många metoder tex att äta cambridge och gick ner 25kg men gick sakta men säkert upp allt igen plus lite till när jag började äta igen. Den metod som funkat bäst för mig är att vara med i viktklubb.se där räknar man kalorier och har en viss mängd per dag. Det är som att det kopplar i min hjärna att jag inte ska stoppa i mig vad som helst när jag måste skriva in det och få det svart på vitt vad jag egentligen ätit. Det är inte värt det =)

Appropå fatmoment känner jag som du med tvätten. Det är hemskt! Men det SKA bli bättre!
Men det värsta är nog ändå när man är i en klädbutik och tar en byxa tex som man tycker att ser ut att kunna passa och sen går man inte i den. Usch!

Har föressten startat en blogg jag oxå.
http://vartnyaliv.blogg.se/

MrsE

22 februari 2012 13:36

Jaaa, herregud, handla byx-momentet känner jag igen! Man tar en megastorlek och tänker nästan att man måste ta en mindre också för de ser så stora ut. Sedan går de inte upp eller röven, haha. Tänk va fel man kan ha.

Gick ner 30 kg med pulver för ca 5 år sedan, men upp allt igen, plus mer. Men nu känner jag att jag har ett bra stöd när jag skall börja äta igen, och hoppas det kommer funka. Käkar du vanligt ny, typ räknar kcal??

Skall genast kolla in bloggen!! Lycka till

 
Ingen bild

M

22 februari 2012 21:22

Skönt att du känner att du har bra stöd. Det underlättar ju enormt mycket om man har människor runt ikring som stöttar en och peppar. =) Har du bra stöd och är motiverad så kommer du heltklart att fixa det!

Jag har äntligen fått min sambo motiverad så nu ska vi köra tillsammans. Båda två har mycket att bli av med så det känns skönt att vi är på samma linje nu.
Vi har ett medlemskap i viktklubb.se så vi räknar kalorier, egentligen skulle vi väl ha haft ett varsitt men det kostar ju endel så vi fyller i alla recept på sambons konto och så räknar jag ut allt vad jag äter där och fyller sen i det i ett egetgjort exceldokument =) Vet sen jag var med förut vilken kalorimängd jag ska äta. Så vi äter vanlig mat förutom att jag dricker herbalife shake till frukost då jag inte är någon frukostmänniska. Plus att det är mycket kalorier i mackor.
Sen tror jag att det skulle vara svårt för mig att äta bara pulver för ett av mina barn är lite dålig på att äta så jag tror inte att han skulle äta mycket alls om vi inte suttit tillsammans och ätit middag tex.

Känns skönt att man hittat någon man kan följa för att bli peppad =)
Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MrsE - 26 november 2012 22:20

Hej!   Jag har fått in vikterna på de som redovisade förra veckan, och de jag inte fått in var samma som inte skrev förra gången, så jag antar att de inte är med. Jag kör en lista här ikväll iallafall.   Vinnaren av BOL del 2 vecka 2 ääääääär...

Av MrsE - 26 november 2012 19:54

Återkommer imorgon med veckans BOL vinnare. Har inte fått allas vikter ännu. Hörs....

Av MrsE - 21 november 2012 23:15

Skall sova. Rethosta och halsont...igen!! Trött. Låååång körövning imorgon. Låååååååååångt storrep på lördag. Julmarknad med sång på söndag. Kommer min hals att strejka? Måste köpa honung imorgon! Skall ha min första "musik"lektion imorgon. D...

Av MrsE - 20 november 2012 20:08

Hejsan hej. Har väntat in några vikter som inte kom in igår, men jag kör en sammanfattning av första veckan av BOL del 2, luciafighten nu. En person har valt att hoppa av, av personliga orsaker, och 4 st har inte lämnat in sina vikter. 2 st har gåt...

Av MrsE - 19 november 2012 23:10

Ok..jag är inte alls glad övet veckans invägning..har gått upp 0.7 kg. Känns kass, och motivationen är nere vid fotknölarna. Vet inte varför det blir så. Bro har lovat att inte ta hem mer bakverk, då jag är så enormt beroende av socker. Jag skyller a...

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards