My Fatfight

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av MrsE - 12 juli 2012 22:48

En liten snabbis innan jag går och lägger mig får det bli.
Dagen har gått bra, inget att klaga på. Blev ingen riktigt bra middag idag, men så blir det ibland. När jag är iväg på lunchtid så blir allt försenat och det funkar inte på mig.


Imorgon skall jag ut och gå...ja det skall jag f*n göra...sparka ut den där latmasken...jag måste röra på dököttet!! :-)


Ha en härlig kväll!!!

Av MrsE - 12 juli 2012 13:18

Ok, smågodiset på Hemmakväll är i en liga för sig själv!! Herregud jag ville bara dyka ner i behållaren med Center!! Men jag gjorde det inte..haha. Lite till stor bara, sedan drog jag mig därifrån. Jag klarade det!! Men jag skulle haft med mig ngt mellanmål, för nu är jag vrålhungrig. Inte bra...skall ju ligga på en 6 ungefär . Nu..en 8 av 10. Jag får tänka på att lägga ner ngt hållbart i väskan.


Kram!!

Av MrsE - 12 juli 2012 08:11

Godmorgon!


Idag blev det uppgång vid 7..men det känndes bra. Som jag sagt innan, allt efter 6 är bra. Och nu det sista har liten lagt av med sina tidiga mornar. Det gillar vi!! Druckit en kopp kaffe, och snart får det bli lite gröt.


Vad hände igår med mitt sug? Sug efter allt. Jo...jag hade tidigare köpt en liten liten påse nötter a´90 g, och den smällde jag i mig. Inte mycket nötter alls, nej nej, men nästan 600 kcal. Så hejsan hoppsan. Men jag har nog legat ganska lågt tidigare dagar, så jag tror jag hade "råd" med den. Irriterande iallafall, men jag fick ännu en gång bevisat för migsjälv att jag har svårt för att bara ta en, spara och äta förnuftigt. vet jag att jag har ngt hemma...äter jag ju det. Det bästa är att inte köpa ngt. Jag har ju varit sugen de andra kvällarna med, men finns det inget kan jag inget äta. Bra!!


Läste en artikel nu här på morgonen, från aftonbladet, där en normalviktig reporter hade provat en sådan där underbar fatsuit, och ville testa hur det funkade att vara överviktig i dagens samhälle, genom att prova på en massa saker. Och ja..det var ju jobbigare. Det mesta blir för litet, för tajt, obekvämt osv. Bara en bussresa..jag kan iallafall känna att människor gör sitt allt för att inte hamna brevid tjockisen. Och kommer man på när bussen nästan är full, får man hänga med halva baken utanför för att inte människan innanför en på sätet skall känna sig inklämmd.


Det är väll konstigt att ju större man är, desto osynligare blir man? Ingen som ser en, ingen som registrerar att man är där, man frågas inte så mycket. nej man syns och märks mycket mer ju smalare man är. Detta kännde  jag efter jag gick ner mycket i vikt med soppor för ca 5 år sedan. Oh vad alla ville hjälpa till och vara trevliga.

Man är ju lite mindre av en människa när man är tjock. man är lite latare, lite girigare, lite dummare än dom smala. Sen att smala människor kan se ut som skit på insidan det spelar liksom ingen roll. För syns detinte finns ´det inte. Och våran övervikt syns ju verkligen.


Nu har jag inte råkat ut ör någon direkt mobbing ang min vikt..inget som ngn sagt till mitt ansikte iallafall. Sen vad folk viskar eller säger bakom min rygg, det vet jag inte.

Har någon av er råkat ut för något, och i vilket sammanhang då?  Vissa saker underviker jag, typ stränder, badhus mm, där jag känner mig utsatt och uttittad. Vill inte slänga ner mig på starnden bland alla smala och trimmade kroppar i små bikinis. Nej tack..


Funderar starkt på att söka till Biggest Loser i år. Fick ju ett mail för några dagar sedan, men jag vet inte riktigt än. Det possitiva är ju: Gå ner i vikt, få träna med riktiga tränare, lära sig hur man skall träna/äta, kanske ta itu med några av sina matmonster, träffa likasinnade människor som förstår.

Det som jag känner är mindre bra, för mig iallafall är: Vara med i tv ( hallå, jag vill synas så lite som möjligt), själva hetset kring tävlingen, väga sig inför massa massa männsikor, och visa upp sig i cyckelbyxor och sportbh. Det är verkligen ingen bra look.haha, inte ens för smala. Vara ifrån familjen.

Det är många saker att väga mot varandra. Sedan kommer jag ju givetvis inte med bara för att jag söker, men jag skall ju ändå söka för att vilja komma med...eller hur? Jag får bestämma mig idag. Det är ju givetvis en stor chans att ta itu me sin vikt..men är det rätt väg att gå?

Vad tycker ni om program som BL? Hjälper dom oss tjockisar, eller är det förnedringstv när det är som värst?


Ha en härlig morgon. Själv skall jag och stor ner till stan sen, lämna och hyra lite nya filmer. Sommartv = skit ;-)


Later!!!!!

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards