My Fatfight

Alla inlägg under juli 2012

Av MrsE - 29 juli 2012 07:41

Good moooooorning!

Här vaknar jag med värsta magknipet..aj. Min kompis ringde igår och frågade om vi vid bra väder ville följa med till en djurpark. Jo men visst..det låter väll mysigt. Men nu har jag megaont. Kanske går över..ja det hoppas jag. Vädret ser ut att bi ganska bra, lite molnigt  och det kanske kan klämmas fram några droppar regn. Men vi klarar oss nog.


Nytt besöksrekord igår. Ok jag ligger i lä när det kommer till de stora bloggarna, haha, det måste jag erkänna, men jag är oerhört glad för de som faktiskt följer mig. Tack alla!!!!


Jag har ingen aning om vad som skulle få fler människor att läsa..mer bilder, vara mer utlämnande om mig själv och inte anonym mm. jag vet fakriskt inte. Kollar in på de bloggar som ligger högt upp i olika listor, och inser att 1. Jag inte är fjortis länge som kan skriva om killar som gör slut efter en vecka eller att man skall leka med kompisen. 2: Att jag inte har ngt livsomvälvande jag går igenom som tyvär vissa har ( ja eller min fetma kanske klassas som det)3. Att jag inte finner mode så lockande, 4. Att jag inte har en hund jag tränar, 5. Att jag inte följer ett band/artist slaviskt.

Nej jag skriver bara om min vardag..och det kanske är ganska tråkigt. Jag kanske är tråkig..haha. Men som sagt..är glad för alla er som läser.


Nej nu är ungarna igång för fullt, frukost skall fram, kompisen skall ringas och så rullar dagen på.

Jo gårdagen kommer jag bara radera, ifall ni undrar. Liten var helt ofattbart trotsig och jag kännde mig hemsk som bara sa Nej gör inte så, Nej sluta, Neeeeej inte trycka på den, Sluuuuuta bråka osv...suck. Ja det var verkligen en piss dag, och idag försöker vi starta om. Liten är ju oerhört underbar, men enormt envis, viljestark och nu även i trotsåldern allan.

Stor sköter sig mkt bra tycker jag för att ha varit hemma så länge, men klart dom triggar igång varandra..och då är det så man vill sätta sig i ett hörn och vagga fram och tillbaka och bara vänta på gubbarna i dom vita rockarna :-P


Ha en bra dag, det skall vi ha! Kanske kommer ngn uppdatering från utflykten...who knows!


Av MrsE - 28 juli 2012 14:12

Sitter ute på balkongen och regnet faller för fullt...gött med frisk luft. Liten håller på som bara den, har inte sovit middag än trots många försök...och just nu står h*n i sängen och ropar. Det blir till att ta upp henne igen och inse att dom underbara andningstillfällena kanske är över. Dom som behövs..iallafall nu under 9 veckors ledighet. Ja jag skall bara andas lite mer frisk luft sedan bege mig in igen....

Irriterad och trött..

Av MrsE - 28 juli 2012 08:46

Hejsan hej!


Skrev ett långt inlägg igår på mobilen, men när jag skulle lägga till en bild så kom jag bara tillbaka till logga in rutan..och jag orkade verkligen inte skriva om allt. Jobbigt känner jag..att det inte funkar med appen. Hoppas det var ngt tillfälligt...eller har det gjort likadan för er?


Iallafall skulle jag bara berätta hur underbart gott det var med kräftorna, och visa en bild på våran välfyllda skål. Ja det var verkligen mumsigt, och barnen smaskade och åt också, det trodde jag inte.


Sedan var det en av tjejerna som frågade ifall jag kunde skriva några av frågorna jag skulle svara på till BL, och det kan jag gärna göra. Inga megasvåra frågor, det svåra ligger väll i att verkligen känna efter hur man igentligen känner...gräva djupt och verkligen hitta roten till problemet. Det tyckte jag var svårt iallafall.

Om ni känner att ni vill svara på någon av frågorna, kan ni väll bara skriva svaret i kommentarerna, så skall jag sammanfatta det och lägga upp det här. Kan kanske vara skönt att höra att man inte är ensam med sin känslor, eller sin viktkamp/matmissbruk. Jag tror många av oss tror att det vi känmner är helt konstigt och ovanligt, men det vet jag att det inte är.

Så jag återkommer snart med lite frågor ni gärna får svara på..


Idag vaknade jag med halsont..aldrig kul. Men det är bara att skita i det. Vi har inte så bra väder här idag, igår var det helt otroligt varmt, så det känns skönt att det kommit ner till lagom nivåer..för mig iallafall. Jag skall inte göra något särskilt idag, bro skall väll ner och handla, men inget annat planerat. Slappa lite bara.


Jag inser när jag ser tillbaka på mina inlägg, att det inte har pratats så mycket om min vikt eller matvanor på ett tag. Kanske är det för att det går sådär. Jag är duktig vid lunch och middag. Inga kh, men sedan blir det en macka här, en godisbit där osv. Så jag har bara gått ner 0.5 kg på typ..jag mer än 2 veckor iallafall. Ok, jag har inte gått upp, men målet är ju inte att stå still..skall ju gå neeeeer. Ohh, suck. jag blir så trött. När skall detta funka för mig?


Jag gräver inte ner mig i det..jag orkar inte det. Jag får tänka positivt, det kommer funka. På ett eller annat sätt.


Ok alla..ha en bra lördagsmorgon!

Av MrsE - 27 juli 2012 17:48

Hej hopp!


Här sitter jag och väntar som en hungrig varg på att kräftorna skall bli helt tinade, så jag och bro kan sluka dom!! :-) Vi skall ha lite myspys ikväll när liten har somnat, får se ifall stor vill ha en klo eller två. Dom har varit ute en sväng med pappa, ätit gott och kom hem mätta och glada nu. Lite pappa-tid är alltid bra. Kanske blir så att jag kan få lite tid ikväll också, efter jobbat. Ja den som väntar få se. Det är våran bröllopsdag idag..men det är som vilken fredag som vanligt.


Var iväg först idag för att handla present, och passade då på att kolla in ngt snyggt som jag kan ha på mig på castingen. Var inne i 4 affärer, och fast jag inte köpte ngt så finns det några kandidater. Zizi hade stor rea..jag provade plagg som nu kostade 125-150 kr som innan kostat 499-699 kr..helt otroligt. Ännu mer otroligt att dom kostade så mkt från början, men men. Kanske jag som är snål..eller har blivit det eftersom shopping inte är en rolig sak för mig utan ett måste. Ja jag hittade lite fina saker, men det mesta fick mig att se ännu större ut än vad jag är! Och DET är inte kul..det behövs liksom inte :-)

Min käre bror sa till mig, ta på dig ngt som du inte trivs i, som du ser extra fet ut i och sminka dig ledsen. Hahaha..ja det hjälper nog. Jo..han sa även, för med vanliga kläder ser du ganska bra ut, du är en söt tjej. haha..jo jag tackar. Så jag skall alltså inte se för bra ut, kan jag tolka att han tycker? ja, jag skall nog inte ta klädråd från honom känner jag. Nja, det får bli en sväng till innan det smäller om en vecka.

Kollade även i H&M, KappAhl och Lindex..men nej..hittade inte så mkt. det finns fina saker, inte det, men det skall vara min stil också. Passa mig. Och som jag skrev i ett tidigare inlägg, så gillar jag inte att visa armarna, och det är mkt ärmlöst nu. Som det brukar vara på sommaren :-) Men jag skall väll hitta ngt att ha på mig jag med.


Ja, just nu är jag jättehungrig, inte bra, men det skall bli så jävla gott. Mumma säger jag bara.

Ni får ha én kanon fredag,  mys på!!!

Av MrsE - 26 juli 2012 20:11

Iiihhh, vad det har varit varmt idag. Det är allt eller inget med det här svenska vädret känner jag. Skall inte klaga, skall inte klaga.


Varit ute med liten på lekplatsen..vi var dom enda där, och det förstår jag. Det var vindstilla och jag höll på att rinna bort. Det är hemskt att vara såhär fet på sommaren. Jag iallafall, gillar inte att ha lite kläder på mig, typ linnen, kjolar och sådant man skall ha på sommaren. Jag avskyr att visa upp mina feta armar och daller på magen. Nej jag har på mig mina vanliga kläder, kanske lite kortare byxor och ev en tröja som slutar på mitten av överarmen, men inget mer. Skulle vilja ha på mig en härlig sommarklänning, men så blir det inte denna sommaren iallafall. Men nästa...då hoppas jag på det!!


Har fyllt i alla frågor från BL nu..och det var många. Och svåra..fick verkligen gräva djupt i mina tankar och känslor för att kunna svara. Men det kanske är bra..forska lite hur jag mår igentligen..långt där inne. Jag hoppas att det kommer gå bra nästa vecka, men jag kan inte göra så mkt mer än att vara mig själv. Ja det blir uppdateringar lite närmare dagen D:-)


Nu blir det lite slapp framför datan, kolla in lite bloggar och kanske lyssna på en låt eller två.


Ni får ha det kanon, vi hörs!!


Av MrsE - 25 juli 2012 23:32

Just som hoppet hade lämnat mig så fick jag ett mail. Ett mail där det stod att jag är hjärtligt välkommen till Gbg, och casting till Biggest Loser. Hell yes, säger jag bara! Skall bli så kul..och jobbigt antar jag efter alla svåra frågor jag nu sitter och fyller i. Tagit 3 timmar ungefär, och har hälften kvar tror jag. Gäller att få med allt.


Ja spännande skall det bli iallafall, även om jag inte går vidare ett steg till. Wiiihheee.


Natt natt

Av MrsE - 25 juli 2012 12:48

Nej...inget med posten idag heller. Där försvann mitt sista hopp. Suck...jaja, varför skulle jag få tur nu?? Besviken och ledsen??? Ja

Av MrsE - 25 juli 2012 09:19

Godmorgon.
Något som jag funderar mycket på är vad jag skall ge min man på våran bröllopsdag?? Jag har tänkt och tänkt..så svårt.
Fakta nr 2: Jag har varit gift i 8 år om ett par dagar. Wow..tiden springer iväg.
Kommer jag gå ngt av honom? Ja i bästa fall kommer han ihåg det. Detta är min man..han har inga tankar på sådana saker. Men klart man undrar..

Idag skiner solen..härligt att vakna av att den lyser in genom fönstret. Blir lite lek ute sen efter lunch och tupplur. Liten fyller år om ett par dagar, så jag måste iväg och handla lite saker. Familjen kommer upp på födelsedagen och så blir det väll ngt litet för kompisarna.

Hoppas på en bättre dag, rent humörmässigt..så jävla jobbigt att vara sur..utan att man vill det igentligen.

Japp, vi får se vad dagen har att erbjuda. Jag skämms nästan lite när jag säger att jag längtar nästan lite till detta sommarlov är över så man.går tillbaka till vardagen med allt. Ja..hemskt..jag vet. Jag kommer inte hamna i perfekta mamma himmeln :-)

Ha det bäst"!

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards