My Fatfight

Alla inlägg under juli 2012

Av MrsE - 8 juli 2012 20:37

Haft en mkt trevlig dag med bröderna, barnen och flickvän med barn. Vi var ute i några timmar och solen sken stark. Jo tack..jag ser ut som en kokt kräfta nu. Om jag drar undan tröjan lite vid halsen/bysten så skulle jag kunna vikariera som danmarks flagga!! Ja herregud...


Matmässigt...not so good. Eller inte helt galet heller. Men det blev typ 4 kycklingkorvar och 3 bröd. Jag var vrålhungrig..och ja..det var det som fanns. Sedan till middag blev det mat från vårat ställe. Pizza och rullar till höger och vänster men jag tog en god räksallad. Blev lagom mätt..helt underbart gott!!


Mannen var och storhandlade innan, så nu finns det en massa grönsaker och frukt hemma, så ingen ursäkt till att inte käka bra. Jag kör på samma sätt som jag gjort hitills. Jag ångrar lite nu att jag inte vägde mig från början, men jag vägde mig efter några dagar och vägen står på ungefär minus 2,5 kg. Bra bra. Det var inte kul att se att jag hade gått upp en massa igen, men jag kämpar på.


Ha en härlig kväll nu..hörs!!

Av MrsE - 8 juli 2012 01:24

Ok..jag skulle ju gå och lägga mig relativt tidigt, men så är ju inte fallet som ni kan se. Satt och kollade runt i olika bloggar när jag hörde ngt som lät som en ringklocka. Först ignorerade jag det, men det fortsatte ringa. Tänkte då att det var ngn som inte blev insläppt i lägenheten och var förbannad. Sen slog det mig bara..herregud det är ngn som ringer innifrån hissen, på larmknappen. Skyndar mig ut i trapphuset..och visst, några sitter fast i hissen. Tänker att jag måste ringa ngn och springer ner alla trappor til bv...efter att bro ropat till dom att ta det lungt. Väl där nere står det redan massa folk. Kl är nu ca 23.30..och en massa berusade människor sitter fast i hissen.ca 1/2 m från marken. Ja herregud...haha. Jag trodde dom mådde riktigt dåligt men dom skålade i vin. Jag som sprungit ner i min bruna fina morgonrock och håret på ändan. Jaja..det var min insats det ;-)

Sen blev jag och brorsan fast i vardagsrummet..pratade en massa. Sånt är viktigt med...sömnen får vänta. Men nu skall jag sova..hoppas jag.

Nattis

Av MrsE - 7 juli 2012 21:52

Dagen har gått bra..med undantag av kanske...10 små smågodisar. Ja det var onödigt, men gott. Dom fanns där..jag var sugen ( lingonvecka och allt) och jag tog dom. Jaja..det hade kunnat vara 100 ggr värre, så jag är ändå nöjd. Jag vet ju att jag kommer utsättas för frestelser resten av livet, och jag vill ju kunna klara av dom och kanske tom äta lite utan att det spårar ut. Känns ok iallafall..jag är inte mer än mänsklig.


Imorgon kommer bro nr 2 upp, med sin tjej och hennes barn. Skall bli trevligt..blir nog en liten utflykt, och jag skall försöka att käka bra. Eller jag skall inte bara försöka..jag skall käka bra. Så svårt är det inte..eller hur? Haha..mmm om det vore enkelt skulle jag inte sitta här och skriva varje dag kanske. Nej man skriver bara när det är jobbigt..inte så mycket att skriva om när allt är bra.


Blev omelett med köttfärs ( ja det var mumsigt) och sallad till lunch. Kyckling med lite grekisk yoghurt till middag, och givetvis gröt till frukost. Och så 2 knäckisar med te till kvällsmat.


Nej nu svettas jag ihjäl snart...sååå kvavt här..får bli en dusch sedan sängen. Godnatt!!

Av MrsE - 6 juli 2012 20:36

Ja det har regnat hela dagen, så jag behöver inte ha för stor ångest över att vi har varit inne.


Matmässigt har det gått bra, blev supergoda biffar till middag med massa vitlök i och gröna bönor. Tog mig en kopp svartavinbärs te nu och två havreknäckisar med ost..har varit sååå sugen idag. Tur att det regnat så annars skulle jag säkert ha gått ner till affären och skyllt på att barnen skulle ha lite fredagsgodis. Det känns som att jag pratar om ngn annan skulle göra dom här sakerna, men det är ju mig själv jag pratar om. Men det är precis som att jag inte har kontroll över mina handlingar när det kommer till mat och onyttigheter.


Jaja jag har inte ätit ngt idag..men imorgon blir ännu en kamp. Som jag hoppas jag vinner!!


Ha en trevlig fredagskväll!!

Av MrsE - 6 juli 2012 12:06

Känner att min matdag kommer gå i köttfärsens håll :-)

Frukost: Havregrynsgröt, banan, mjölk & kanel

Lunch: Köttfärsås, sallad gjord på isbergs, coctailtomat och gurka

Middag: Biffar med grönsaker.


Känner mig småhungrig...men inte så att jag måste äta ngt mer. Dricker ju som vanligt aaaaalldeles för lite, måste bli bättre på det. Och så måste jag komma igång med motionen..men det får bli när jag blivit helt frisk. Måste därför tänka extra på maten. Jobbigt...speciellt nu när det skall vara freeeedagsmyyyyys hela kvällen, och även jag blir sugen. För ja..tjocka människor blir också sugna på sötsaker och flöt precis som alla andra. Sen att jag inte skall äta det, är en annan sak. Men sugen kan jag fortfarande bli. Vi blir inte imina bara för att vi skall "banta". Även om jag önskade att det vore så.


Imorgon blir det en sväng ner till stan, lämna tillbaka hyrda filmer, kanske hyra några nya..mitt lilla nöje det :-)

Sedan får jag fundera på hur jag skall göra med hela jobbsökar/jobbcoach eller praktik grejjen. Mycket att fundera på, lite svårt att få ihop allt här nu i semestertider med jourdagis och fritids här. Verkar inte som att dom alltid förstår att man inte kan fixa allt på 1 vecka, när man inte haft en aning innan om vad som skall hända, eller när..vet fortfarande inte datum för när coacherna skall dra igång, så lite svårt att säga till dagis..jaja, det löser sig nog.


Nu skall jag slänga i en maskin till, ta en alvedon och bädda ner mig en stund medans lillan sover middag.


Kram!!

Av MrsE - 6 juli 2012 07:30

Godmorgon alla pigga. Jag har blivit väckt av två godingar i min säng..bättre kan det ju inte bli.
Har ont i min stackars näsa och är rädd för att få bihåleinflammaöstion igen...det är ingen rolig grej att ha.


Försöker känna mig peppad inför denna fredag; men har slutat lura mig själv. Det är som vilken skitdag som helst. Så är det när man går hemma..allt flyter ihop. Sommarlov och semestrar..ja visst, men det är samma skit iallafall. Svårt att vara peppad och motiverad alltid..


Nej nu blir det kaffe och gröt till frukost..hörs!!

Av MrsE - 5 juli 2012 21:59

Hej alla! Testar appen idag..och än så länge verkar det ju bra. Smidigt om inget annat.


Är förkyld som bara den...jag skulle vilja kapa av mig huvudet för då och endast då tror jag att det skulle kännas bättre. Det är så jobbigt att vara sjuk när det är kokhett ute...det känns fel bara. Sjuk skall man vara på vintern..gå och snörvla med en stor halsduk på sig. Jaja..vi går vidare.


Maten har gått bra till största delen. Blev lite konstigt idag med en lite senare lunch och sedan ingen riktig middag. Inget att rekommendera iallafall..det blev några riskakor som slank ner som inte skulle ha gjort det. Men inget stort. Tog tex ingen vaniljglass till jordgubbarna idag..duktiga jag ;-) Nej men det är bättre än vanligt iallafall. Fast allt inte är som vanligt. Bro bor ju här nu och det är en stor omställning för oss båda. Ja eller oss alla..och det är ju så att även om man älskar varandra så kan det vara svårt att flytta ihop på äldre dar. Men vi skall klara av detta med!


Nej nu blir det lite tv...sedan alvedon och sängen. Ha det härligt!!

Av MrsE - 4 juli 2012 13:54

Japp..idag känns det inte så motiverande med ngt faktiskt. Liten hade en dålig natt, jag har huvudvärk och halsvärk, snuvig och lite varm. Suck suck..jobbigt nu när ungarna äntligen kommit hem. Dom är båda lite hostiga och nysiga..härligt med förkylningar!!


Matmässigt har det gått bra dom här senaste dagarna. jag har käkat kyckling med kokta grönsaker, med sallad, lax med grönsaker, tonfisksallad, kalkonomelett, havregrynsgröt till frukost och 1-2 frukter om dagen. Ingen dricka, snax, bröd, kolhydrater i den formen..känns bra. Hoppas kunna fortsätta..jag kämpar på.


Nu skall jag iallafall dra mig ut..måste småhandla och lillan vill goooonga :-)


later!!

Presentation


Enough is enough! Följ min kamp mot mina oönskade kilon. När denna resa är över skall jag ha gått ner ca 60 kg, och det kommer inte bli enkelt! Men jag kör på, vad har jag att förlora?!

My fatfight

13/2: Startvikt: 136,6 kg

16/4: 136,6 kg (igen!)

20/4: 135,6 kg (-1,0 kg)

23/4: 134,1 kg (- 2,5 kg)

25/4: 132,4 kg (- 4,2 kg)

30/4: 131,0 kg (-5,6 kg)

4/5: 129,9 ( -6,7 kg )

7/5: 130,9 (-5,7 kg)

14/5: 132,1 (-4,5 kg)

21/5: 131,2 (-5,4 kg)

28/5: ?????????

4/6: 131,5 kg (-5,1 kg)

1/10: 130,5 kg (-6,1 kg)

8/10: 130,0 kg (-6,6 kg)

15/10: 130,4 kg (- 6,2 kg)

22/10:127,2 kg (-9,4 kg)

29/10: 125,2 kg (-11,4 kg)

Mina mål

Delmål 1: -10 kg 25/10/12

Delmål 2: -15 kg

Delmål 3: -20 kg

Delmål 4: -25 kg

Delmål 5: -30 kg

Delmål 6: -35 kg

Delmål 7: -40 kg

Delmål 8: -45 kg

Delmål 9: -50 kg

Delmål 10: -55 kg

Slutmål: -61 kg

Vi är med i BOL 2012

Hejdå kilon!

Kvar till premiären!

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards